سران دو کشور فرانسه و انگلیس متحد علیه سوریه

سه شنبه ۹ خرداد – ۰۹:۱۸:۲۸ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر انگلیس برای اعمال فشار به دمشق با یکدیگر متحد شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، رئیس جمهوری فرانسه و دیوید کامرون ، نخست وزیر انگلیس دیروز ( دوشنبه) در مورد تحولات سوریه با یکدیگر گفت و گو کردند.
به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی لوفیگارو، فرانسوا اولاند ، کاخ ریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که در پایان این گفت و گوها ، سران دو کشور انگلیس و فرانسه در مورد تلاش برای افزایش فشارهای بین المللی به دولت سوریه با یکدیگر توافق کردند.
برگزاری کنفرانس به اصطلاح کشورهای دوست سوریه در پاریس ، در پی حوادث روستای حوله و محکومیت آن در سازمان ملل، یکی دیگر از موضوعات مورد بحث بین کامرون و اولاند بود.
به نوشته این نشریه فرانسوی ، موضوع تحولات سوریه در دستور کار گفت و گوهای فرانسوا اولاند و ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهوری روسیه قرار دارد.
ولادیمر پوتین برای اولین بار پس از تصدی پست ریاست جمهوری در روسیه، روز جمعه وارد پاریس خواهد شد.
به دنبال حوادث اخیر در سوریه، فرانسه خواستار ادامه طرح کوفی عنان فرستانده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه شد. در حالی که مخالفان سوری دولت را عامل کشتار حوله معرفی می کنند، دولت سوریه ضمن رد این اتهامات با تاکید بر کشته شدن ساکنان حوله با سلاح های سرد این جنایت را به تروریست ها نسبت داده است.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۹۰۹۱۸۲۸۰۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.