سردار دهقان: باید از درگیر‌های افراطی که مانع شکل‌گیری اتحاد است جلوگیری کنیم / حسن اف: هیچ بیگانه‌ای در آذربایجان پایگاه نظامی ندارد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان در حاشیه دور دوم دیدار با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزیر دفاع آذربایجان نشست‌های مختلفی با مسئولان نظامی و سیاسی کشورمان داشته و مسائل مختلفی مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرار گرفته است.

وی افزود:‌ تعمیق و گسترش روابط از سوی دو طرف مطرح و همچنین روابط بین‌الملل و منطقه‌ای از جمله موضوعات مهمی بود که در دستور کار دو طرف قرار گرفت.

دهقان ادامه داد: در همه مسائلی که مطرح شد مواضع مشترک و یکسانی داشتیم و ما از موضع آذربایجان نسبت به مسئله هسته‌ای ایران تشکر می‌کنیم.

وزیر دفاع با اشاره به سفر رئیس‌جمهور آذربایجان به کشورمان اظهار داشت: این سفر فصل جدیدی از همکاری را رقم زده و امیدواریم بتوانیم زمینه‌های گسترده همکاری را از جمله در حوزه نظامی رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ارتقاء سطح صلح و آرامش در منطقه هستیم، گفت: باید به شکل جدی از درگیر‌های افراطی که مقابل شکل‌گیری اتحاد است، جلوگیری کنیم که این از اهداف دو طرف است.

وزیر دفاع آذربایجان نیز در حاشیه این دیدار گفت:در قانون اساسی جمهوری آذربایجان آمده است که هیچ گاه هیچ کشور بیگانه‌ای نمی‌تواند در زمین این کشور پایگاه نظامی داشته باشد.

* حسن‌اف: هیچ کشوری نمی‌تواند در آذربایجان پایگاه نظامی داشته باشد

سپهبد ذاکرحسن‌اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با بیان اینکه این سفر در سطح بالا، عالی و صمیمانه در جریان است اظهار داشت: ملت آذربایجان و ایران مشترکات عمیقی دارند و همواره این مناسبات دوستانه و برادرانه بوده است.

وی گفت: ‌در سفر الهام علی‌اف به ایران دو دولت تصمیم گرفتند تا مناسبات در تمام جهات به پیش برود که یکی از این جهات قسمت دفاعی است.

حسن اف ادامه داد: در این سفر با وزیر دفاع، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و معاون اول رئیس‌جمهور ایران دیدار کردم و مسائل مهمی در خصوص همکاری‌های دفاعی و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح شد که در تمام این مسائل نظرهایمان مشترک بود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان در بخش دفاعی ظرفیت بزرگی دارد، گفت: در جریان این سفر از نمایشگاه وزارت دفاع بازدید کرده است و اعلام می‌کنم صنایع دفاعی در ایران بسیار خوب پیشرفت کرده است که در این موضوع مذاکراتی با سردار دهقان داشتم.

وزیر دفاع آذربایجان با تشکر از ایران در خصوص دفاع از تمامیت ارضی این کشور گفت: ایران همواره از مواضع آذربایجان پشتیبانی می‌کند که جای تقدیر دارد.

حسن اف در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در رسانه‌ها مطرح می‌شود رژیم صهیونیستی در کشور آذربایجان پایگاه نظامی دارد و در صورت حمله این رژیم به ایران از سوی آذربایجان نیز تهدیدی خواهد بود، گفت: هیچ گاه از زمین آذربایجان به طرف همسایگانش تهدیدی نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: سیاست رسمی جمهوری آذربایجان همواره این بوده و در سطح نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای هم همواره به این موضوع اذعان کرده‌ایم.

وزیر دفاع آذربایجان در پایان تاکید کرد: در قانون اساسی جمهوری آذربایجان آمده که هیچ گاه هیچ کشور بیگانه‌ای نمی‌تواند در زمین این کشور پایگاه نظامی داشته باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.