سردار سلامی:امروز بر منافع حیاتی دشمن در تمامی جهان مسلط هستیم

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار’حسین سلامی’ شامگاه شنبه در ششمین گردهمایی خانواده شهدا و ایثارگران دانشگاه تهران، با تبریک سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار افزود: خداوند متعال در یک آزمایش بزرگ همه سرمایه هستی را در امام حسین (ع) متجلی کرد و برای دفاع از میراث پیامبر اسلام (ص)، ایشان را به قربانگاه آورد و ذبح بزرگی اتفاق افتاد و امروز عزت، شرف و کرامت ما به واسطه آن روز بزرگ یعنی عاشورا است.

سلامی با تاکید بر اینکه عزت و بزرگی ملتی در دنیای امروز به واسطه مرزهای جغرافیایی نیست بلکه اندیشه، معرفت، شناخت و بصیرت بزرگی یک ملت را مشخص می کند، افزود: ما نیازمند یک توسعه بزرگ در قلمرو و دایره علم و دانش هستیم زیرا درحال تاسیس و پایه گذاری یک تمدن عظیم و جاودانه به نام اسلام در جهان و کشورمان هستیم.

وی با یادآوری این مطلب که در ۳۳ سال گذشته مردم ایران صحنه های سخت و دردناکی را دیدند و تجربه کردند اما از این عبرت های بزرگ درس های بزرگی یادگرفتند، ادامه داد: امام (ره) به شاهکاری شگفت انگیز دست زد که آن احیای اسلام در عصری بود که همه عالم در گورستان جهالت مدرن که همان سرمایه داری غرب و سوسیالیسم شرق بود غرق شده بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه کشورهای قدرتمند پیش از انقلاب، ایران را تحت تسلط خود داشتند و به هر شکل ممکن حتی با نوع لباس و تفکر می خواستند ما را شبیه خود کنند، گفت: در آن زمان ایران یکی از ستون های دوگانه دکترین نیکسون بود یعنی ژاندارمی تهی از شخصیت که امام راحل با پیروزی انقلاب این نظریه را درهم شکست.

وی ، حکومتی که امام طراحی کرده بود را خارج از دایره شرق و غرب توصیف کرد و افزود: امام ، ملت ایران را زنده کرد و مردم را با اسلام در همه سطوح پیوند داد و به استقلال رساند.

سردار سلامی ، انقلاب اسلامی را تجلی نور خداوند دانست و خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب سراغ نداریم که فردی بتواند بزرگترین امپراطوری تاریخ یعنی آمریکا و شوروی را در هم بشکند اما امام (ره) این کار را کرد و انقلاب در نقطه تولد خود بزرگترین قدرت ها را شکست داد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ملت ایران به پشتوانه امام و بعد از آن در عصر دوران شکوهمند رهبر انقلاب به اوج رسید، اظهار داشت: ملت انقلابی ایران تجربیات دردناک رفتار ناشیانه مسلمانان صدر اسلام را جبران کرد.

وی یادآور شد: درهیچ جنگی سراغ نداریم که یک ملت تنها، بی دفاع در برابر قدرت های ظاهری ، یکه و تنها هشت سال جنگیده باشد و یک وجب از خاک خود را در اختیار بیگانه قرار نداده باشد اما ملت ایران سرافرازانه از میهن و دین خود دفاع کرد.

سلامی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس و بعد از دو سال از شروع آن، تمامی سرزمین های اشغال شده توسط دشمن به همت رزمندگان اسلام آزاد شد، اظهار داشت: جانبازان امروز در آن زمان به دنبال ساختن هویت ملی و دینی ما بودند.

وی دنیای کنونی حتی ایلات متحده را نا امن و بدون ثبات از تمامی جوانب چه اقتصادی و چه جانی معرفی کرد و افزود: ایران هم اکنون لنگرگاه ثبات است که این امنیت حاصل رشادت ها و جانبازی های ملت ایران است.

جانشین فرمانده سپاه با تاکید بر اینکه ملت ایران توانست شکوه ظاهری استکبار را درهم بکشند، گفت: امروز در تعاملات سیاسی جهان نمی توان از ایران چشم پوشی کرد.

وی در ادامه به مذاکرات اخیر ایران با شش کشور غربی در مسکو اشاره کرد و افزود: امروز آنهایی که دایه نظام نوین جهانی را دارند حتی قادر به پاسخگویی به سوالات کشورمان در خصوص معادلات سیاسی جهان نیستند.

سلامی تاکید کرد: ایران امروز به نقطه ای رسیده است که دشمنانش حتی یک دانشجوی کارشناسی ارشد را مورد هدف قرار می دهند چون تصور می کنند این فرد می تواند منافع آنان را تهدید کند.

وی به تحریم های اقتصادی جبهه استکبار علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: ما در محاصره اقتصادی شکوفا شدیم به شکلی که امروز موشک های بالستیک مافوق صوت ایران می توانند ناوهای جنگی در حال حرکت دشمن را با دقت ۱۰۰ درصد مورد اصابت قرار دهد.

جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: امروز به تدریج می توانیم فاصله خود را با قدرت های مدعی کمتر کنیم و حرفی در دنیا برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: پرنده های بدون سرنشین نیروهای مسلح این توانایی را دارند که هزاران کیلومتر حرکت کنند و کوچکترین حرکات دشمن را رصد کنند و به جرات می توانیم بگوییم برعالم خیال آنها نفوذ کرده ایم و آنها را کاملا شناخته ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این همان آثار یک قدرت در حال ظهور است که پایه های یک ملت بزرگ را می گذارد.

سلامی با یادآوری اینکه دشمن یک به یک و به سرعت در حال از دست دادن تکیه گاه های بزرگ خود در منطقه است، افزود: اتفاقات اخیر در منطقه و جهان اسلام در خیالات ما نیز نمی گنجید.

وی گفت: امروز ایران درحالی مراحل رشد و شکوفایی را پشت سر می گذارد که حتی یک قدم از عظمت و کرامت خود غافل نشده است. راهی که پیموده ایم غیر قابل بازگشت است پس باید به پیشرفت خود ادامه دهیم.

جانشین فرماندهی کل سپاه افزود: در حال نزدیک شدن به آخرین فراز برخورد هستیم که البته عبور از آن بسیار سخت است اما به نصرت خداوند ایمان داریم.

وی با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگری در اوج قدرت قرار داریم، خاطر نشان کرد: بر اقتصاد جهانی مسلط هستیم و به برکت اسلام در ایران با یک ملت باشعور و فهیم می توانیم قدرتی شگفت انگیز همراه با مزیت های ژئوپولتیکی سرزمین خود ساخته و قدرتمند تر شویم.

سیام**۹۱۰۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۶۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.