سردار صفوی: دشمنان فرامنطقه‌ای به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه می باشند/ تهدیدات نظامی نزدیکی نداریم

۲۷م آذر ،

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین همایش «جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت»، تاکید کرد: نگاه و تحلیل کارشناسان سیاسی، جغرافیا و فرماندهان و سایر مسئولان عالیرتبه برای امنیت و دفاع پایدار بسیار تعیین‌کننده است.
دبیر دومین همایش «جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت»، دربارهٔ روند برگزاری این همایش نیز گفت: خلیج فارس در نقطه عطف راهبردی قرار گرفته است و ضرورت دارد که بیشتر آن را بشناسیم. از سوی دیگر جغرافیای سیاسی منطقه خلیج فارس در حال تغییر و تحول است و باید این تغییرات را در رابطه با توسعه و دفاع و امنیت کشور بررسی کنیم و همچنین وضعیت امنیت ملی کشورمان و امنیت خلیج فارس باید بیشتر تحلیل شود.
صفوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف ما، شناسایی شرایط گذار کنونی و آینده پیش رو است.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی همچنین در حاشیه همایش جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت در جمع خبرنگاران گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت برتر منطقه خلیج فارس تضمین‌کننده صدور انرژی از این منطقه است.جمهوری اسلامی ایران مایل به این صدور نفت و تضمین‌کننده امنیت در این منطقه است و سیاست مسئولان عالی کشور ایجاد امنیت پایدار منطقه‌ای است.
صفوی ادامه داد: البته اگر شرایطی بوجود بیاید و تهدیدات نظامی علیه ایران صورت بگیرد، شرایط دیگری در منطقه رقم خواهد خورد ولی برداشت ما این است که تهدیدات نظامی نزدیکی نداریم.
صفوی با اشاره به جزایر ایرانی در خلیج فارس گفت: در منطقه خلیج فارس، بیشترین جزایر متعلق به ایران است خصوصا جزایری که مشرف به تنگه هرمز می باشند.جمهوری اسلامی ایران از این جزایر به عنوان پایگاه‌های دفاعی و امنیتی در زمان لازم برای ترمیم کامل دفاع و امنیت پایدار و تضمین امنیت حمل و نقل تجاری استفاده می‌‌کند و دشمنان ما می‌دانند که تاثیر این جزایر در بعد دفاع و امنیت چیست.
صفوی در پایان تاکید کرد: حضور ۹۳ فروند ناوگان بیگانه از دریای عمان تا خلیج فارس را عامل ناامنی در منطقه می‌دانیم.
/۲۹۲۲۰


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.