سردار مومنی :ترافیک مهر،۳۰ درصد زیاد می شود

فرمانده راهور ناجا گفت: پلیس راهور ناجا برای روز اول مهر آماده باش است و تدابیر ترافیکی برای این روز دیده است.

سردار اسکندر مؤمنی امروز در یک نشست خبری از تشکیل پلیس مدارس در مهر‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: ترافیک در مهر‌ماه امسال با توجه به ورود ۲ میلیون وسیله نقلیه موتوری ۱۵ درصد در سطح کشور افزایش می‌یابد.

او گفت: از مهر‌ماه سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو شماره‌گذاری و ۵۰۰ هزار موتور‌سیکلت وارد چرخه حمل و نقل شده‌اند، و برای همین میزان سفرها در مهر‌ماه امسال نسبت به مهر‌ماه گذشته با توجه به افزایش حجم خودروها ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

 

کنترل ترافیک مهر با هلی کوپتر

 

رییس پلیس راهور با بیان اینکه ترافیک مهر‌ماه نسبت به شهریور‌ماه ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت گفت: ما هیچ گزینه‌ایی جزء برنامه‌ریزی برای ساماندهی، ترافیک نداریم. ناجا و پلیس راهور طرح‌های خاصی را برای ترافیک مهر‌ماه به ویژه دو هفته اول آن ساماندهی کرده‌اند لذا با تشکیل ستاد مهر در راهور ناجا امیدواریم بتوانیم ترافیک در این ماه را به خوبی کنترل کنیم.

مؤمنی گفت: کنترل ترافیک کلانشهرها با بالگرد‌ها، رصد ترافیک از طریق مراکز کنترل و برگزاری جلسات با شهرداری و آموزش و پرورش این آمادگی را به ما داده تا بتوانیم تا حد امکان ترافیک را کنترل کنیم.

 

شرایط سرویس مدارس

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه خودروهای سرویس مدارس باید دارای معاینه فنی برچسب باشند گفت: به هیچ عنوان خودروهایی که معاینه فنی ندارند و راننده آن صلاحیت‌های لازم را کسب نکرده از نظر ما مورد تأیید نیست و ما به وی اجازه تردد نخواهیم داد لذا از خانواده‌ها می‌خواهیم تا از سرویس‌های فاقد مجوز استفاده نکنند.

مؤمنی بیان داشت: از خانواده‌ها درخواست می‌شود تا در مقابل مدارس از توقف خودروهای شخصی خودداری کنند و تا حد امکان نسبت به هماهنگی مدارس اقدام کنند.

 

پلیس مدرسه

 

وی با اشاره به اینکه پلیس در مقابل مدارس به ویژه مقاطع ابتدایی حضور خواهد یافت گفت: طرح پلیس مدرسه امسال اجرایی شده و از مهر‌ماه به مرحله عمل می‌رسد.

رئیس پلیس راهور گفت: در قانون جدید، ظرفیت‌های بالایی برای به سامان ‌کردن ترافیک لحاظ شده به نحوی که این تخلف در قانون علاوه بر جریمه دارای نمره منفی است لذا اگر راننده‌ایی به فرمان ایست یا پرچم مراقبین و پلیس مدارس توجه نکند از ۳ تا ۵ نمره منفی به وی اختصاص خواهد شد. که ۳ نمره منفی مربوط به خودروهای شخصی و ۵ نمره منفی مربوط به خودروها عمومی است.

 

نظام جدید گواهینامه ها

 

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرایی شدن نظام جدید گواهینامه‌ها گفت: یکی از اولویت‌های پلیس راهور تغییر در نظام صدور گواهینامه و آموزش رانندگی است که این مهم از نیمه دوم سال جاری آغاز می‌شود.

مومنی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون پنج هزار راننده نمره منفی بیش از ۳۰ دریافت کرده‌اند که گواهینامه آنها بر اساس قانون به مدت سه ماه ضبط شد.

 

برای جاده چالوس نمی شود کاری کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی سخنان مطرح شده در مورد مشکلات ناشی از عرض کم جاده چالوس گفت: جاده‌های شمال به ویژه چالوس قدمتی ۸۰ ساله دارند که شاید در آن زمان که این جاده‌ها احداث شده بودند بیش از پنج خودرو نیز از این جاده‌ها عبور نمی‌کردند اما در حال حاضر در برخی از روزها حدود ۳۷ تا ۴۰ هزار خودرو نیز از این جاده‌ها عبور می‌کند و به گونه‌ای که طول تردد این خودروها به چند هزار کیلومتر خواهد رسید.

مومنی در مورد طرح زوج و فرد کردن جاده چالوس گفت: یکی از موضوعات در حال بررسی طرح زوج و فرد کردن تردد در جاده‌های منتهی به شمال است که در حال بررسی است که پس از بررسی این مساله به استحضار مردم می‌رسد اما باید قبول کرد که تردد جاده‌های شمالی به گونه‌ای شده است که زندگی عادی مردمان بومی را نیز دچار اخلال کرده است.

 

کیسه هوا برای پراید از اول مهر

 

مومنی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر مهلت شرکت خودروسازی سایپا برای نصب کیسه هوا گفت: پلیس همواره عنوان کرده است که تابع قانون است و بر اساس قوانین اعمال قانون می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات وزیران برای پراید تا مهرماه مهلت مشخص شده است تا نسبت به نصب کیسه هوا اقدام کند گفت:‌ پلیس قانون را رعایت می‌کند و هر موردی را که قانونگذار تعیین کند ما اجرا می‌کنیم که بر این اساس خودروساز مربوطه اعلام کرده است که بصورت صد در صد خودروها آماده نصب کیسه هوا هستند که با سررسید مهلت تعیین شده پلیس نسبت به بازدید از این خودروها اقدام خواهد کرد.

 

افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در اول مهر

 

همچنین رئیس پلیس ترافیک شهری راهور از رانندگان خواست با توجه به افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در مهر ماه از ترددهای غیرضرور در شهر حتی‌الامکان تا ۱۵ مهر ماه خودداری کند و همکاری لازم را با ماموران داشته باشند.

سرهنگ محسن مهرایی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور گفت: در مهرماه ساعت پیک ترافیک تغییر کرده و در صبحها از ۷ تا ۹ صبح، ظهرها ۱۲ تا ساعت ۱۳:۳۰ و عصرها از ۱۶:۳۰ تا ۱۹ ادامه دارد. البته پیش بینی می‌کنیم در روزهای ابتدایی مهرماه ترافیک عصرگاهی با ترافیک شبانگاهی پایتخت به یکدیگر متصل شده و شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین در برخی از نقاط باشیم.

 

وی از والدین خواست هنگام رساندن فرزندان‌شان به مدرسه از توقف در اطراف مدارس به ویژه توقف‌های دوبله خودداری و همیشه خودرو را چند متر پایین تر از درب مدرسه پارک کنند ضمن اینکه با هماهنگی شهرداری‌ها محل‌هایی برای سوار و پیاده شدن دانش‌آموزان در اطراف مدارس شناسایی و امین سازی شده است.

 

به گفته سرهنگ مهرایی، والدین در صورت امکان برای جلوگیری از بروز حوادث و ترافیک در سطح شهر از سرویس مدرسه استفاده کنند و دانش‌آموزان خود را از طریق سرویس جابجا و به مدرسه منتقل کنند. البته خانواده‌‌ها در مقابل سرویس مدارس دارای حق و حقوقی هستند که باید به آنها آشنا باشند تا ایمنی فرزندشان تامین شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.