سردار وحیدی: ایران آماده کمک به ارتش عراق است – اخبار سیاسی

سردار احمد وحیدی در سفر خود به عراق با فالح الفیاض ـ مشاور امنیت ملی عراق ـ دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت و گو کرد. سردار وحیدی در این دیدار اظهار داشت: خروج نیروهای اشغالگر بیگانه از عراق یک پیروزی بزرگ برای ملت و دولت این کشور به شمار می‌رود.

وزیر دفاع، اقدامات مداخله‌گرانه کشورهای فرامنطقه‌ای را مخل امنیت منطقه دانست و گفت: حمایت و پشتیبانی آمریکا و برخی کشورهای غربی از تروریست‌های جنایتکار، منطقه را با خطر هرج و مرج مواجه کرده است.

وحیدی، داشتن ارتشی متکی به توانمندی‌های بومی در نظام مردم سالار عراق را امری اجتناب ناپذیر توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در این راستا به نیروهای مسلح عراق کمک کند.

فالح الفیاض نیز در این دیدار اظهار کرد: بدون شک ملت عراق با صدام همراه نبود و برای عراق آزاد مستقل هزاران قربانی تقدیم کرد، حاکمیت ملت عراق بر سرنوشت خود و امنیت و ثبات فعلی عراق ناشی از همین امر است.

وی با تقبیح هرگونه اقدام مداخله گرایانه کشورهای فرامنطقه‌ای در بحران سوریه، حمایت آنان از تروریست‌ها را عامل تشدید بحران و ناامنی در منطقه دانست.

مشاور امنیت ملی عراق، سفر وزیر دفاع جمهوری اسلامی به عراق را در این مقطع حساس و شرایط ویژه‌ای که بر منطقه مستولی‌ است با اهمیت توصیف و اظهار امیدواری کرد این سفر تاثیرات خود را بر توسعه همه جانبه روابط دو کشور بگذارد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.