سرد شدن هوا سبب قطع گاز بعضی جایگاه ها، و کارخانه ها شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با افزایش مصرف گاز مشترکان خانگی و تجاری به ۴۸۲ میلیون مترمکعب و با وجود افزایش ظرفیت پالایش گاز ایران در زمستان سالجاری در مقایسه با پارسال، گاز بخش عمده جایگاه‌های CNG، پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و سیمان و نیروگاه‌ها قطع شد.

 همزمان با ورود موج تازه سرما مصرف گاز توسط مشترکان خانگی به بیش از ۴۸۲ میلیون مترمکعب در روز رسیده است که این سونامی مصرف گاز منجر به قطع گاز صنایع سیمان، فولاد، نیروگاه‌های برق، مجتمع های پتروشیمی و تعدادی از جایگاه های CNG شده است.

این قطعی و افت فشار گاز در حالی رقم خورده است که ظرفیت تولید و پالایش گاز طبیعی در پالایشگاه هیا کشور برای زمستان سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روزانه بیش از ۲۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

اردشیر دادرس در گفتگو با مهر با اشاره به قطع و افت شدید گاز در جایگاه‌های CNG استان تهران و بعضی از استان‌های غرب و شمالغرب کشور، گفت: افت فشار گاز در جایگاه های CNG منجر به وجود صف های طولانی و افزایش زمان سوخت گیری پیش روی جایگاه های CNG شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور با اعلام اینکه در حال حاضر در سطح تهران حدود ۷۰ جایگاه CNG  وجود دارد که بیش از نیمی از این جایگاه ها به سبب کمبود و قطع گاز توسط شرکت گاز تعطیل شده اند، بیان کرد: این در حالی است که شهر تهران با کسری ۱۶۰ جایگاه CNG روبرو است.

این مقام مسئول با بیان اینکه قطزعا تعطیلی جایگاه‌های CNG منجر به افزایش مصرف بنزین در کشور خواهد شد، اظهار داشت: تا پیش از قطع جریان گاز، جایگاه‌های CNG به طور متوسط روزانه ۱۹ تا ۲۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف می کردند.

در همین حال مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز امروز رسما از قطع گاز صنایع فولاد، کارخانه های سیمان، نیروگاه های برق و بخش عمده ای از مجتمع‌های پتروشیمی خبر داده است.

این مقام مسئول در شرکت ملی گاز ایران همچنین با تاکید بر ضرورت صرفه جویی شهروندان گفت: هم اکنون گاز ۵۰ درصد از جایگاههای CNG تهران به منظور تامین گاز شهری قطع شده است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.