سرطان اخلاقی در دانشگاهها/ راه اندازی سایت خنده در دانشگاه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی در پنجاه و چهارمین جشنواره ملی علمی کاربردی گفت: در دانشگاه های کشور سرطان اخلاقی وجود دارد به این معنا که دانشجویی از کنار دست استادش رد می شود و به وی سلام نمی کند، وقتی علت را جویا می شویم دانشجو می گوید من این ترم با این استاد کلاس ندارم. آیا این سرطان اخلاق نیست؟

وی در ادامه با بیان اینکه باید با دانشجویان رفیق شد، گفت: در حال حاضر در دانشگاه ها مشکلات ایدئولوژی و پژوهش نیست بلکه در این زمینه آدم کم داریم.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به ازدواج در دانشگاه ها گفت: ازدواج در دانشگاه ها را نهی نکنید زیرا دو سوم دین مربوط به ازدواج است. رابطه حرام زیاد است و باید با ازدواج جلوی آن را گرفت.

قرائتی در ادامه افزود: دختری طی نامه ای به من گفت خدا پدر ومادرم را لعنت کند زیرا زمانی که در پیش دانشگاهی بودم به خواستگارهایم جواب رد می دادند و پدر و مادر و استادانم تاکید کردند که بعد از فوق لیسانس ازدواج کنم اما حالا که فوق لیسانس گرفته ام هیچ خواستگاری ندارم. قرآن به سه چیز اشاره می کند: اول اکسیژن، دوم غذا و آب، سوم لباس که همان همسر است.

وی خطاب به روسای مراکز علمی کاربردی گفت: در این دانشگاه یک سایت خنده راه بیاندازید تا با هم بخندیم نه اینکه به هم بخندیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در اسلام فارغ التحصیل نداریم. انسان هیچ وقت از علم فارغ نمی شود.

رئیس ستاد اقامه نماز همچنین ادامه داد: اگر می خواهید در دانشگاه همه مهارت های خوب را داشته باشید مهارت نجات هم داشته باشید زیرا جوانان امروز ما عقده ای، حسود و گرفتار شهوت و شیطان و خرافات هستند. اگر جوانان ما دکتر هم بشوند اما نماز نخوانند فایده ای ندارد.


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.