سرعت و سبقت غیر مجاز مهمترین سبب وقوع تصادفات در تعطیلات اخیر

۱۶م آذر ،

سرعت و سبقت غیر مجاز مهمترین سبب وقوع تصادفات در تعطیلات اخیر

رئیس پلیس راهور گفت: سرعت و سبقت غیر مجاز مهمترین علل وقوع تصادفات در تعطیلات روزهای اخیر است.

  به نقل از مهر، سردار اسکندر مومنی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه استان البرز اظهار داشت: با توجه به تعطیلات روزهای اخیر حجم سفرها در جاده های کشور افزایش یافته و پیش بینی می کنیم ازعصر فردا موج بازگشت مسافران آغاز شود. برای بازگشت مسافران تمهیدات خاصی پیش بینی شده است و از عصر فردا جاده های چالوس و هزار از شمال به سمت تهران یکطرفه می شوند و محدودیتهای ترافیکی در این مسیرها اعمال می گردد.

وی با پیشنهاد به رانندگان برای مدیریت سفر افزود: اگر چه پلیس در تمامی جاده های کشور حضور دارد به رانندگان پیشنهاد می کنیم  اما بازگشت خود را با توجه به افزایش سفرها از عصر امروز آغاز کنند. ضمن اینکه سفر خود را مدیریت و بازگشت را به ساعات پایانی فردا موکول نکنند.

وی سرعت و سبقت غیر مجاز را دو عامل مهم تصادفات در تعطیلات اخیر اعلام کرد و گفت: رانندگان با صبر و حوصله رانندگی کنند و با  توجه به شرایط جوی که از سمت غرب وارد کشور شده و شاهد بارش باران در جاده ها هستیم حتما تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

مومنی تصریح کرد: ماموران پلیس راه  از تردد خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی و زمستانی  در جاده های کوهستانی جلوگیری می کنند. متاسفانه بسیاری از رانندگان زنجیر چرخ به همراه دارند اما استفاده از آن را یاد نگرفته اند.

رئیس پلیس راهور با اشاره به تمهیدات پلیس برای آلودگی هوا گفت: گسترش محدوده طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد به تصویب کمیته کاهش آلودگی هوا رسیده بود که با توجه به بهبود شرایط هوای پایتخت از امروز به وضعیت عادی بازگشته و طرح ترافیک و زوج و فرد همانند قبل  به اجرا در می آید.

وی با اشاره به برخورد پلیس با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی تاکید کرد: متاسفانه بعضی خودروها هنگام تولید نیز آلایندگی بالایی دارند که می توان به خودروی نیسان در همین رابطه اشاره کرد. این خودروها بر اساس استاندارد یورو ۴ باید ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف کنند اما مصرف بعضی خودروها همانند نیسان بسیار بالا است.

پنجشنبه ۱۶ آذر   ۱۱:۹

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.