سرقت اطلاعات ۱۲ میلیون نفر از رایانه‌های پلیس فدرال آمریکا

هکرها از سرقت اطلاعات ۱۲ میلیون نفر در رایانه های پلیس فدرال آمریکا خبر دادند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروهی از هکرها اعلام کردند اطلاعات شخصی ۱۲ میلیون کاربر آیفون و آیپد را در یکی از رایانه های اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا سرقت کرده اند.

این گروه سرقت اطلاعات موسوم به “آنتیسک” مرتبط با گروه دیگر سرقت اطلاعات موسوم به انونیموس، با انتشار هویت یک میلیون نفر در شبکه اینترنت، تصریح کرد این اطلاعات بخشی از اطلاعات گسترده ای است که دوازده میلیون هویت را شامل می شود و در یکی از رایانه های اف بی آی به دست آمده است.

جنی شیرر یکی از سخنگویان اف بی آی در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه درباره این موضوع، از اظهار نظر درباره این اطلاعات خودداری کرد. گروه انفورماتیک اپل نیز در پاسخ به سوالی درباره این موضوع اعلام کرد در موقعیتی نیست که بتواند به این پرسش پاسخ دهد.

پیتر کروز، متخصص جرائم اینترنتی در شرکت دانمارکی سی اس آی اس در شبکه اجتماعی تویتر، با اشاره به اینکه سه دستگاه از رایانه های اپل آنها مورد سرقت اطلاعاتی قرار گرفته است، واقعی بودن درز این اطلاعات را تایید کرد.

کروز گفت آنها اعلام می کنند نام خانوادگی، آدرس و شماره تلفن های آنها را به دست آورده اند.
از نظر “اریک همندینگر” متخصص امنیت رایانه شرکت تاتا کومونیکسیون ()، با توجه به اینکه پیش تر اطلاعات توسط گروه انونیموس درز کرده است، بدون شک این موضوع حقیقت دارد و نگرانی هایی را درباره امنیت اطلاعاتی دامن می زند.

همندینگر همچنین گفت مسئله این نیست که آیا این موضوع حقیقت دارد یا خیر، بلکه مسئله این است که چرا ماموران پلیس فدرال این اطلاعات را در اختیار دارند و چرا آنها امنیت بیشتری را برای آنها تدارک ندیده اند؟


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.