سرقت به شیوه فیلم‌های سینمایی در هرمزگان

۱۹اردیبهشت،

سارقان در هرمزگان به شیوه فیلم‌های جنایی سعی داشتد با حفر دیوارهای جانبی از طلا فروشی سرقت کنند اما به استحکام گاوصندوق توجهی نداشتند.

به گزارش همشهری، سرهنگ ناصر آبزن، فرمانده انتظامی شهرستان حاجی آباد در تشریح این خبر گفت: تعدادی سارق حدفاصل ساعت ۲۴ تا پنج بامداد ( ۱۸ اردیبهشت) از طریق ساختمان مخروبه واقع در پشت یک مغازه طلافروشی و با ایجاد حفره در دیوار یک مغازه عکاسی جنب طلافروشی ابتدا وارد مغازه عکاسی شده و سپس با سوراخ‌کردن دیوار حایل بین عکاسی و طلافروشی به داخل مغازه طلافروشی نفوذ کردند.

وی افزود: سارقان با استفاده از تجهیزات برش درصدد ایجاد حفره و سوراخ در بدنه گاوصندوق بودند که پس از ساعت‌ها تلاش به سبب محکم بودن گاوصندوق در سرقت طلاجات ناکام شده و پس از سرقت لپ‌تاپ و یک دستگاه دی وی دی رایتر که محل ذخیره‌سازی فیلم‌های دوربین مداربسته بود، از محل متواری شدند.

آبزن در تحلیل این موضوع گفت: سارقان بیش از سه تن و دارای خودرو بوده‌اند که با شناخت کامل نسبت به وضعیت محیطی محل سرقت مبادرت به سرقت کردند، چرا که از وجود ساختمان مخروبه پشت طلافروشی و نبود تجهیزات امنیتی مثل سنسورهای حساس به لرزش و همچنین در دید نبودن گاوصندوق اطلاع دقیق داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تنها مزیت این واحد صنفی و عامل اصلی ناکامی سارقان محکم بودن گاوصندوق بوده، رفع خلاءهای ناشی از حضور ماموران گشتی در فواصل زمانی نیمه‌های شب به بعد، سرکشی منظم و مستمر از اماکن حساس، استفاده مالکان از تجهیزات امنیتی مانند دزدگیر، نصب سنسورهای حساس به لرزش داخل دیوارهای مغازه‌ها، آموزش و ملزم‌کردن گشتی‌ها پلیس به سرکشی مستمر در فاصله هر ساعت یک بار از طلافروشی‌ها و آموزش و توجیه مالکان طلافروشی و استفاده از نگهبان محله را مهمترین راهکار برای پیشگیری از این گونه جرایم دانست.


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.