سرقت میلیونی از حساب عابر بانک به روش انتقال حساب اینترنتی

۲۳اردیبهشت،

زن کلاهبرداری که از حساب اینترنتی اشخاص، برداشت های غیر مجاز میلیونی کرده بود توسط پلیس فتا خراسان رضوی در مشهد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز،  رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی در رابطه با سرقت ۳۰ میلیون ریالی از حساب عابر بانک فردی گفت: یکی از شهروندان با بررسی میزان موجودی حساب بانکی خود متوجه کسر مبلغ قابل توجهی از حسابش شد که به روش برداشت از حساب اینترنتی انجام شده بود.
 
سرهنگ سید محسن عرفانی افزود: این فرد با تنظیم دادخواستی به پلیس فتا مراجعه و پس از تنظیم شکوائیه بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 
با توجه به اظهارات شاکی پرونده، کارآگاهان پلیس فتا دریافتند در خریدهای قبلی او که به روش اینترنتی صورت گرفته، از صفحه کلید مجازی استفاده نکرده و اطلاعات حساب خود را از طریق صفحه کلید وارد که فرد کلاهبردار با سوءاستفاده از اطلاعات حساب فرد شاکی توانسته از طریق اینترنت حساب بانکی اش را خالی کند.
 
کارشناسان پلیس فتا بلافاصله تحقیقات خود را در این باره آغاز و با انجام ردزنی های اینترنتی موفق شدند «م» متهم پرونده که زنی ۲۸ ساله است را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کنند.
 
زن جوان ابتدا منکر ارتکاب هرگونه جرمی بود اما او در برابر شواهد و ادله غیر قابل انکار، به ارتکاب سرقت اینترنتی اعتراف کرد.
 
سرهنگ سید محسن عرفانی با اشاره به این مطلب که متهم پرونده به مراجع قضایی معرفی شده است به شهروندان توصیه کرد: در خرید های اینترنتی از صفحه کلید های مجازی استفاده کنید و رمز دوم خود را پس از هر چند بار استفاده بصورت مرتب تغییر دهید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.