سرقت مین‌های ضد تانک ارتش انگلیس از قطار باری

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

وزارت دفاع انگلیس از سرقت مین‌های ضد تانک از قطار باری خبر داد و اعلام نمود، تحقیق و بررسی در این باره از سوی مقام‌های اسکاتلند یارد و وزارت دفاع ادامه دارد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نوشته روزنامه میل، افسران ویژه مقابله با تروریسم پلیس لندن با حمایت پلیس حمل و نقل و وزارت دفاع انگلیس عملیات خود را برای یافتن فرد یا اشخاص درگیر در سرقت مین‌های ضد تانک آغاز نموده‌اند.

این مین‌های ۲۴ پوندی حاوی ۱۹ پوند مواد منفجره می باشند اما iبه خودی خود نمی‌توانند منفجر شوند و تجهیزات دیگری برای منفجر نمودن آن‌ها نیاز است.

همچنین این بمب‌ها که در جریان جنگ خلیج فارس مورد استفاده قرار می‌گرفت، هم‌اکنون توسط ارتش انگلیس برای نابودی و انهدام ساختمان‌ها و پایگاه‌های شبه‌نظامیان در ولایت هلمند واقع در جنوب افغانستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از سخنگویان اسکاتلند یارد نیز اعلام نمود که در حال حاضر نمی‌توان اعلام نمود که این سرقت ارتباطی با تروریست‌ها دارد یا خیر.

این مین‌های ضد تانک قرار بود از انبار وزارت دفاع انگلیس iبه یک انبار نظامی دیگر در “ساث همتون” منتقل شود که در بین راه این سرقت رخ داد.

قطاری که وزارت دفاع از آن برای انتقال این مین‌ها استفاده می‌کرد متعلق iبه یک شرکت خصوصی بود.

این در حالی است که یکی از سخنگویان وزارت دفاع انگلیس نیز گفت: بسیاری از این مین‌های ضد تانک کشف شده و تلاش برای کشف مابقی این مین‌ها ادامه دارد. علاوه بر این، وزارت دفاع انگلیس نگران این مساله است که این مین‌ها iبه دست آدم‌های ناباب بیفتد و از آن‌ها استفاده نادرست شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.