سرلشکر فیروزآبادی: به اشتراکاتمان با کشورهای همسایه افتخار می کنم

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشکر بسیجی ‘سیدحسن فیروزآبادی’ در پاسخ به سووالی درباره موضع‌گیری اخیرش درمورد تعدادی از کشورهای منطقه غرب آسیا افزود: ‌جمهوری اسلامی ایران با همه همسایگان خود روابط حسنه داشته و وجود بعضی اختلافات، زمینه تاریخی یا سوء تفاهم دارد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که با همه همسایگان خود روابط حسنه دارد و وجود بعضی اختلافات یا سوء تفاهم ها، تاثیری در روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: بعضی اختلافات با کشورهای همسایه تاثیری در روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه ندارد.

فیروزآبادی با بیان اینکه در سخنانم کشورهای همسایه را ‘دوستان ما’ خطاب می کنم، افزود: مثلا در طول انقلاب اسلامی با ترکیه روابط طولانی داشته و کسانی که اکنون در ترکیه حکومت می‌کنند دوستان انقلاب اسلامی و حامیان جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با اشاره به نقش قطردر حل مسایل لبنان گفت: ‌آنچه از طرف بنده درخبرگزاری‌ها نقل شده به مناسبت ماه مبارک رمضان و از باب امر به معروف و نهی از منکر به دوستانمان بوده است.

فیروز آبادی با بیان اینکه ملت‌های اسلامی مخصوصا ترکیه اشتراکات زیادی با انقلاب‌ اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دارند، گفت: ‌ما این اشتراکات را زمینه ساز وحدت اسلامی می‌دانیم .

وی ادامه داد: ‌اختلاف بین کشورهای اسلامی خلاف قرآن بوده و ما مایلیم روابط دوستانه در جهت اقتدار مسلمانان در منطقه غرب آسیا و جامعه بین الملل را پاسداری کنیم.

رییس ستاد کل نیروهای تصریح کرد:‌ ما با دشمنانمان اختلافات مبنایی و ایدئولوژیک داریم و آنها دائما علیه اسلام و مسلمانان توطئه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید نسبت به توطئه‌های ابر سرمایه‌داری و صهیونیست علیه اسلام هشیار باشند، گفت:‌ مشکل آنها با اسلام بوده و با کشورهای اسلامی مشکلی ندارند .

رییس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: نگرانی ما تقویت تکفیری‌ها و استفاده آمریکا از آنها در آینده در کشورهای اسلامی است که این یک حقیقت پنهان نشدنی است.

وی اظهار امیدواری کرد :‌همه دوستان ما متوجه باشند که رسول خدا(ص) فرمودند «هر کسی ظالمی را تایید و تقویت کند آن ظالم بر او مسلط خواهد شد.»

سیام **۱۷۰۸**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۸۵۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.