سرمایه‌گذاری بر روی ابزارهای هوشمند تلفن همراه به کاهش بیکاری کمک می‌کند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

توجه دولت به سرمایه‌گذاری بر روی نرم‌افزارهای تلفن همراه می‌تواند سبب افزایش اشتغالزایی و کاهش میزان بیکاری شود.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رضا رشیدی، عضو شورای سیاستگذاری هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات که با موضوع «ابزارهای هوشمند، رونق اقتصادی؛ دولت همراه» برگزار می‌شود، با بیان این مطلب گفت: امروز ابزارهای هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل‌های تلفن‌همراه به بازاری پرمخاطب و پویا تبدیل شده‌اند. در حال حاضر بنگاه‌های کوچک اقتصادی حول این موضوع شکل گرفته‌اند و از ارزش افزوده بالای سرمایگذاری در این حوزه بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه با آموزش‌های ارزان‌قیمت و حتی از راه دور می‌توان به جوانان در خصوص فعالیت در حوزه تولید ابزارهای هوشمند آموزش داد، گفت: با اشتغالزایی از این طریق دولت می‌تواند با هزینه بسیار پایینی آمار بیکاری را کاهش دهد.
رشیدی اظهار داشت: از سوی دیگر، باید توجه داشت بازار ابزارهای هوشمند تلفن همراه بازاری است که روز به روز توسعه بیشتری می‌یابد و سرمایه‌گذاری توأمان دولت و بخش خصوصی در این حوزه می‌تواند ارزش افزوده بالایی برای کشور به همراه داشته باشد.
گفتنی است هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات روز ۲۹ بهمن‌ماه سال جاری با حضور اساتید، کارشناسان، فعالان و علاقه‌مندان به حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، طراحی و مدیریت نرم‌افزارهای تلفن همراه، دولت الکترونیک، اقتصاد فناوری اطلاعات و… در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.