سرمایه‌گذاری سه‌هزار میلیارد ریالی در صنایع تبدیلی و تکمیلی خراسان رضوی

سرمایه‌گذاری سه‌هزار میلیارد ریالی در صنایع تبدیلی و تکمیلی خراسان رضوی

تاکنون سه‌هزار میلیارد ریال در صنایع تبدیلی و تکمیلی استان سرمایه‌گذاری شده که برای هفت‌هزار و ۴۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: بخش کشاورزی به‌عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی کشور نقش بسیار مهمی در تأمین نیازهای حیاتی جامعه، امنیت غذایی، تولید، اشتغال، صادرات و تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع دارد.

اسماعیل نامنی افزود: در جهان امروز با توجه به رشد روزافزون جمعیت، محدودیت منابع، امکانات موجود و تخریب و کاهش شدید آن، مسئله تأمین غذا و امنیت غذایی را به یکی از مسائل بحرانی و انسانی تبدیل کرده و به یک اهرم سیاسی و اعمال فشار در تعاملات بین‌لامللی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سویی دیگر توجه به بخش کشاورزی به‌عنوان کیی از کارآمدترین رویکردها جهت مقابله با فقر در جهان معرفی شده است و دولت‌ها و بنرامه‌ریزان توجه خاصی به بخش کشاورزی داشته‌اند.

نامنی ادامه داد: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به‌دلیل امنیت غذایی، تأمین نیازهای معیشتی جامعه، فرآوری بهنگام و کاهش ضایعات، افزایش درآمد کشاورزان، افزایش ارزش افزوده و افزایش صادرات غیرنفتی دارای اهمیت بوده و حمایت‌های هدفمند از این صنایع شرط لازم و موتور محرک توسعه پایدار بخش کشاورزی است.

وی تصریح کرد: ماهیت بیولوژیکی مواد اولیه مورد مصرف در این صنایع به‌گونه‌ای است که بسیاری از این محصولات در صورتی که در کوتاه مدت فرآوری و بسته‌بندی نشوند، توسط فعالیت‌های میکروبی و شیمیایی سریعاً فاسد می‌شوند. در نتیجه توجه ویژه به صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ضرورت می‌یابد.

این مقام مسئول اقدامات شاخص عملکردی در حوزه صنایع تبدیلی را در سه بخش شاخص فرآوری، شاخص سرمایه‌گذاری و شاخص نیروی انسانی فعال عنوان کرد و یادآور شد: تعداد ۴۳۰ فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی تا پایان شهریورماه صادر شده و میزان ظرفیت سالانه فرآوری ماده خام محصولات بخش کشاورزی استان ۳٫۶ میلیون تن است.

نامنی در پایان تأکید کرد: تاکنون سه‌هزار میلیارد ریال در صنایع بتدیلی و تکمیلی استان سرمایه‌گذاری شده که برای هفت‌هزار و ۴۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است./

 

خبرنگار: فرید مرادی

A-910712-03

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.