سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد دلاری در طول ۴ سال

۸فروردین ۱۳،

استاندار اراک گفت:‌ از سال ۸۶ تا سال ۹۰ نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار در حوزه صنعت در این استان سرمایه‌گذاری شده است.

شعبانی‌فر در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت نهم و دهم خدمات مطلوبی نسبت به قبل به مردم ارائه شده اظهار داشت: توزیع عادلانه ثروت و شکستن ارتباط میان دولت و مردم یکی از ویژگی‌های مبرم این دولت به شمار می‌رود.  
 
وی افزود: سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیات دولت سبب دلبستگی هر چه بیشتر مردم به دولت خواهد شد، لذا این اقدام نمادی از مردمی بودن این دولت به شمار می‌رود.  
 
استاندار اراک تصریح کرد: در استان اراک از سال ۴۹ تا اواخر سال ۸۶ به طور کلی ۲۴ میلیارد دلار در حوزه صنعت سرمایه‌گذاری شده بود  اما از سال ۸۶ تا سال ۹۰ نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار در حوزه صنعت در این استان سرمایه‌گذاری شده است.  
 
شعبانی‌فر با اشاره به افتتاح پالایشگاه نفت امام خمینی شازند توسط رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این پالایشگاه از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده توسط دولت خدمت‌گذار بوده که با هزینه ۴هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری به بهره‌برداری رسید.
 
وی تصریح کرد: استان اراک در سال‌ ۸۷ در زمینه صادرات دارای اعتبار ۷۵ میلیون دلاری بود در حالی که میان صادرات این استان تا پایان سال ۹۰ به یک میلیارد دلار رسیده است که طبق پیش‌بینی کارشناسان طی سال جاری این رقم به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.  
 
استاندار اراک دربارهٔ میزان افزایش درآمدهای مالیاتی در این استان اظهار داشت:‌ درآمد مالیاتی این استان از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است در حالی که توانسته‌ایم با بهره‌وری از این مقدار افزایش درآمدها بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی را به سرانجام رسانیم.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.