سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی خودروسازی در مازندران

۲۱م دیماه ،

سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی خودروسازی در مازندران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: سرمایه‌گذاری شرکت ایران خودرو مازندران با ۱۵۰ میلیارد ریال و شرکت ایمن‌سازان خودرو اندیشه با ۱۰۰ میلیارد ریال به بانک صنعت و معدن معرفی و در دست بررسی است.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، مرتضی هاشم‌پور اظهار داشت: استان مازندران در زمینه ساخت قطعات خودرو در کشور دارای رتبه مهم و قابل توجه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه بعضی از محصولات واحدهای قطع‌ساز استان در کشور انحصاری است، گفت: مجموعه اندیشه ایمنی خودرو در تولید کمربند ایمنی خودرو شرکت قالب و قطعه‌سازی شمال در تولید پمپ بنزین، فیلتر و تجهیزات CNG، مجموعه فراصنعت شمال در تولید قطعات ایمنی و فوق ایمنی خودروهای سواری از مهم‌ترین واحدهای قطعه سازی استان می باشند.

وی تصریح کرد: حجم فروش محصولات قطعه‌سازان استان به خودروسازان کشور (ایران خودرو و سایپا) از نظر رده‌بندی در رتبه چهارم کشور است.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه پرفروش‌ترین محصول ایران خودرو پرو پارس است، اظهار داشت: تولید این خودرو در شرکت ایران خودرو مازندران در شهرستان بابل با ظرفیت بیش از ۳۰ هزار دستگاه در سال است.

وی راه‌اندازی خط تولید بدنه و رنگ را از برنامه‌های توسعه این واحد دانست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: بخشی از قطعات (داشبورد) توسط قطعه‌سازان استان مانند پیشرو پلیمر طبرستان تامین می‌شود.

هاشم‌پور با اشاره به طرح‌های مهر ماندگار این حوزه گفت: شرکت توسعه گاز مهر تولید کننده کپسول CNG، در جاده فرح‌آباد ساری با اشتغال ۱۴۶ نفر و شرکت فذا تولید کننده قطعات ریخته‌گری خودرو در شهرک صنعتی آمل و با اشتغال‌زایی ۱۳۷ نفر جزء طرح‌های منتخب مهر ماندگار می باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در بخش آمایش نیز اظهار داشت: شرکت ایران خودرو مازندران با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰۰ نفر و شرکت ایمن‌سازان خودرو اندیشه تولیدکننده ایربگ (AirBag) در بابلسر با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال از محل طرح آمایش به بانک صنعت و معدن معرفی و در دست بررسی است.

جمعه ۲۲ دى   ۹:۲۸

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.