سرمایه بانک صنعت و معدن باید افزایش یابد

سرمایه بانک صنعت و معدن باید افزایش یابد | چاپ |
جمعه ۱۷ شهریور ساعت ۲۱:۲۶

بینا- در جلسه مجمع عمومی سالانه بانک صنعت و معدن برگزار و بر ضرورت افزایش سرمایه این بانک تاکید شد.
به گزارش بینا به نقل از روابط عمومی مجمع عمومی سالانه بانک صنعت و معدن با حضور ابوالحسنی معاون اموربانکی، بیمه و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی وزارت اموراقتصادی و دارایی، اعضای مجمع به عنوان نمایندگان سهام دولت، مهندس دانیالی مدیرعامل ، اعضای هیئت مدیره ، معاونین و مدیران این بانک برگزار شد.
در نشست این مجمع صورت های مالی سال ۹۰ بانک صنعت و معدن مورد بررسی و تأیید اعضاء قرار گرفت .
ابوالحسنی، که ریاست این مجمع را برعهده داشت با اشاره به نقش مؤثر بانک صنعت ومعدن در تأمین مالی طرح‌های صنعتی و معدنی کشور گفت: از نقاط قوت و قابل تقدیر این بانک وجود یک برنامه راهبردی است که دستورالعمل ها و فرآیندها در راستای دستیابی به اهداف کمی و کیفی آن تعریف و اجرا می‌شود.
وی در ادامه ضمن اشاره به ضرورت آموزش و گسترش تجربه موفق بانک صنعت و معدن در خصوص ایجاد سامانه ذی نفع واحد، مبارزه با پولشویی با تقدیر از کاهش حجم مطالبات غیر جاری و همچنین ریسک اعتباری آن در میان بانک های دیگر افزود: وجود نیروهای با تجربه و پیشرفته در زمینه فناوری اطلاعات این بانک و نتایج فعالیت‌های آنها می‌تواند راه‌گشای دیگر سازمان‌های اقتصادی کشور نیز باشد .
ابوالحسنی مأموریت و مسئولیت‌های بانک صنعت ومعدن در قبال رشد و توسعه صنعتی و معدنی کشور را از عواملی دانست که ضرورت افزایش سرمایه این بانک را ایجاب می‌کند .
وی تأمین منابع از طریق صندوق توسعه ملی را مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: با توجه به مسئولیت بانک صنعت و معدن، حجم منابع تأمین شده این بانک از طریق این صندوق کافی نبوده و باید به مراتب افزایش یابد.
براساس این گزارش، در ابتدای جلسه قربان دانیالی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن ارائه گزارش عملکرد این بانک با اشاره به نقش این بانک صنعت و معدن در توسعه اقتصادی کشور گفت: تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو توسط این بانک در زمینه ایجاد صنعت پتروشیمی در کشور تخصیص داده شده است.
دانیالی در ادامه افزود : میزان ۳ هزار و ۵۸۷ مگاوات از ظرفیت برق و ۵ هزار و ۱۰۰ تن از ظرفیت تولید سیمان کشور با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن ایجاد شده و یا در حال انجام است.
وی با اشاره به موفقیت های جدید کشور در زمینه صنعت داروسازی، سهم این بانک را در این صنعت بسیار برجسته و حائز اهمیت اعلام کرد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.