سرمربی تیم روئینگ زنان: اولین برنامه ام شش ماه بدنسازی فشرده است

‘افشین فرزام’روز پنجشنبه به ایرنا گفت: در مسابقات المپیک سولماز عباسی علاوه بر کمی تجربه نسبت به سایرورزشکاران، با مشکل جسمی یاعدم آمادگی مناسب مواجه بودواگرقراراست قایقرانان ما به سطح خوبی برسند باید قبل ازهر کار به آمادگی لازم و دست کم بین هفت تا هشت کیلو عضله اضافه کنند.

وی حضور در بازیهای آسیایی ۲۰۲۴ اینچئون کره جنوبی ، مسابقات انتخابی المپیک و بازیهای المپیک ۲۰۱۶برزیل را مهم ترین اهداف میان مدت و بلندمدت تیم ملی روئینگ زنان دانست و گفت: البته بسیاری از تیم ها و ورزشکاران گاهی بین هشت تا ۱۰ سال در اردوهای مستمر حضور دارندوتمرینات فشرده و سنگینی را پشت سر می گذارند تا بتوانند مدال المپیک را برگردن بیاویزند.

این مربی ادامه داد: فدراسیون از شنبه هفته گذشته اردوهای تیم ملی روئینگ زنان را درشهرستان میانه آغاز کرده است و اگر از امروز با یک برنامه منسجم ومنظم برنامه های اردو و تمرینات را پیگیری کنیم ، قول می دهم که در برزیل قایقرانان ما جزو ۱۲ ورزشکار نخست این رشته باشند.

وی حمایت مسوولان وتامین اعتبارات لازم برای برگزاری اردوهای مختلف داخلی و خارجی و احداث پیست استاندار و دو کیلومتری در کشور را موجب ارتقا آمادگی ورزشکاران و کسب نتایج عالی در میادین بین المللی دانست.

فرزام گفت: هشت ماه مانده تا آغاز رقابتهای المپیک مربیگری تیم به من سپرده شد و پس از کسب سهمیه ما تنها دو ماه فرصت داشتیم تا تیم را به شرایط مطلوب نزدیک کنیم که متاسفانه چند مساله پی در پی مانع از تحقق این آمادگی شد.

وی تغییرات فدراسیون، عدم برگزاری اردوی مشترک ایران با تیم ملی انگلیس در پرتغال و آسیب دیدگی قفسه سینه عباسی را مانع تحقق آمادگی کامل این ورزشکار اعلام کرد.

این مربی ادامه داد: فدراسیون برای نخستین اردو ، هفت قایقران را دعوت کرد، اما من مایلم پس از معرفی کادر فنی سه تا چهار ورزشکار دیگر به ا ردو دعوت کنم.

ورزشی**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۹۵۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.