سرمربی هاکی ایران: در “سالنی” مدعی هستیم اما در “چمنی” با آسیایی‌ها فاصله داریم

۳۱اردیبهشت،

72-47.jpg

سرمربی تیم ملی هاکی ایران گفت: برای این که هاکی ایران بتواند در آسیا و جهان حرفی برای گفتن داشته باشد باید از دانش مربیان اروپایی استفاده کنیم.

رجب نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ وضعیت‌ هاکی در ایران، اظهار کرد: در حال حاضر در بخش هاکی سالنی از لحاظ بازیکن و امکانات در حد مطلوبی قرار داریم و یکی از قدرت‌های آسیا محسوب می شویم. با برگزاری منظم تر لیگ و افزایش تجربه‌مان می‌توانیم در رقابت‌های جهانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم. البته با وجود این که در سال ۲۰۱۱ اولین حضورمان را در جام جهانی تجربه کردیم ، تیم عالی داشتیم که متاسفانه بدشانسی و تجربه کم سبب شد جزو چهار تیم برتر قرار نگیریم.

وی ادامه داد: اما در بخش هاکی چمنی تا دو سال پیش امکانات سخت‌افزاری یعنی چمن مصنوعی را نداشتیم، امسال نیز زمین چمن مصنوعی تنها در شش استان آذربایجان شرقی و غربی ،‌کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد ، سمنان و همدان به بهره‌برداری رسیده در حالی که بیشتر کشورهای آسیایی پیشینه قوی در هاکی چمنی دارند و حتی تیم‌های هند، پاکستان، کره، ژاپن و چین همیشه در بازی‌های المپیک حضور دارند. بنابراین فاصله ما در هاکی چمنی با تیم‌های برتر آسیایی بسیار است که با سرمایه‌گذاری پنج ، شش ساله فدراسیون می‌توانیم این فاصله را کمتر کنیم.

نورانی دربارهٔ ابزارهای لازم برای پیشرفت هاکی چمنی در ایران تصریح کرد: مهم‌ترین فاکتور داشتن چمن مصنوعی است و پس از آن باید مربیان خوب اروپایی را به ایران بیاوریم تا از تجربه و دانش آنها استفاده کنیم، همانند هاکی سالنی که با آوردن مربی آلمانی، بازیکنان خوبی پرورش یافتند و روش‌های تازهی نیز در هاکی سالنی ایجاد شد. بنابراین نیاز داریم از دانش اروپایی‌هایی‌ها استفاده و با حضور آنها دوره‌های مربیگری را نیز برای مربیان داخلی برگزار کنیم. علاوه بر این برگزاری اردوهای برون مرزی در کشورهای اروپایی مانند چک و دیگر کشورها را نیز باید در برنامه کاری خود قرار دهیم. البته برگزاری اردو همیشه در برنامه‌های فدراسیون بوده ،‌اما امسال مشکلات مالی که در کل ورزش ایران نیز وجود دارد، به نوعی مانع شده و نیاز است کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان مانند دیگر رشته‌ها از هاکی نیز حمایت کنند.

سرمربی تیم ملی هاکی ایران با بیان این که در جذب بازیکن با مشکل روبرو می باشند، گفت: از آنجا که بیشتر جوانان به رشته‌های ورزشی مانند فوتبال روی می‌آورند و هاکی نیز از طرف رسانه‌ها حمایت نمی‌شود، در جذب بازیکن مشکل داریم و نسبت به رشته‌های دیگر جمعیت آماری کمتری داریم. بنابراین امیدوارم حمایت از هاکی بیشتر شود تا بتوانیم سهمیه بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ کره را به دست آوریم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.