سرنوشت سند ملی نوسازی بافت فرسوده

۲۸اردیبهشت،

مسئول دبیرخانه بافت‌های فرسوده کلانشهرها گفت: سال‌ها پیگیر سند ملی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده هستیم، اما از سرنوشت این سند اطلاعی نداریم.

به گزارش Consbank، ابراهیم جمشیدزاده در نوزدهمین نشست کمیته تخصصی مدیران بافت‌های فرسوده شهرداری کلانشهرهای کشور اظهار داشت: با توجه به اعتقادی که شهرداران کلانشهرها طی سال‌های اخیر به بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده دارند، فرصت مناسبی برای احیای این بافت‌ها ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: بسیج برای نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرداری‌های کشور به وجود آمده است و گذشت از منافع شهرداری برای توسعه شهر صورت می‌گیرد. مسئول دبیرخانه بافت‌های فرسوده کلانشهرها ابراز داشت: تیر ماه سال ۸۶ اولین نشست کمیته تخصصی مدیران بافت‌های فرسوده شهرداری کلانشهرهای کشور برگزار شد و امروز در حالی نوزدهمین نشست را برگزار می‌کنیم که این نشست‌ها دستاوردهای بسیاری داشته است.

جمشیدزاده افزود: دو سال از تصویب قانون حمایت از نوسازی و بهسازی می‌گذرد، اما هنوز آثار آن را در بعضی از شهرها ندیده‌ایم و تاکنون تعامل مطلوبی شکل نگرفته است. وی اذعان داشت: دولتی‌ها استقبال چندانی برای همیاری شهرداری‌ها در بحث بهسازی بافت‌های فرسوده از بُعد تامین منابع مالی و بُعد تسهیل ضوابط و مقررات نکرده‌اند و ما درگیر ضوابط و مقرراتی هستیم که قوانین بالادستی ایجاد کرده است.

جمشیدزاده با بیان اینکه برای تامین منابع مالی بافت‌های فرسوده نیاز به قوانین ویژه‌ای داریم، گفت: سال‌ها پیگیر سند ملی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده کشور هستیم، اما از سرنوشت این سند اطلاعی نداریم در حالی که این سند می‌تواند راهبردهای بافت‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف را تبیین کند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه ابزارهای تشویقی در مرمت و نوسازی بافت‌های فرسوده بار مالی برای شهرداری‌ها دارد،‌ اما شهرداری‌ها از آن استقبال کرده‌اند. مسئول دبیرخانه بافت‌های فرسوده کلانشهرها بیان داشت: قرار بود که مطالبات شهرداری‌ها در بودجه سنواتی دولت دیده شود، اما از سال ۸۷ تاکنون این اتفاق روی نداده است.

جمشیدزاده با اشاره به تحولات ماه‌های اخیر در کشور و تغییر رئیس جمهور و شوراهای شهر و شهرداران اذعان داشت: برنامه‌های سالانه شهرداری باید به گونه‌ای تنظیم شود که بتواند رفتارهای سلیقه‌ای را کنترل کند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.