سروری: اصولگرایان به وحدت نرسند گزینه مستقل می دهیم/ احتمال کاندید شدن حدادعادل بالاست

پرویز سروری در مصاحبه با هفته نامه مثلث به بیان نکاتی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و برنامه های جمعیت ایثارگران برای انتخابات پیش رو پرداخته است. اهم صحبت های او را در ادامه بخوانید؛
–  اولین تجربه ای است که انتخابات شوراها و ریاست جمهوری همزمان برگزار می شود از این رو باید توجه داشت که مدیریت همزمان دو انتخابات بزرگ در یک زمان کار بسیار مشکلی است. با اطلاعاتی که به ما رسیده نگرانی که ما در عرصه انتخابات شوراها داریم این است که جریان فتنه، اصلاح طلبان و جریان انحرافی برای انتخابات شوراها برنامه دارند چون تنها انتخاباتی است که شورای نگهبان در نظارت بر آن نقشی ندارد.
–  موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دفتر سیاسی جمعیت رهپویان مطرح بوده و هست. یک خط تلاش برای انتخابات ریاست جمهوری و یک خط تلاش برای انتخابات شوراها. از سوی دیگر ما به دنبال آسیب شناسی انتخابات گذشته خصوصا ریاست جمهوری هستیم و براساس آن پیشنهاد مدلی مثل ۸+۷، ۵+۶ و شورای هماهنگی هستیم. مدلی که بتواند زمینه وحدت حداکثری بین طیف های اصولگرا را ایجاد کند.بعد از اینکه مدل آماده شد با تمامی گروه های اصولگرا باب مذاکره را باز خواهیم کرد هرچند شخصا خیلی امیدوار نیستم که بتوانیم به وحدت مطلوبی دست پیدا کنیم.
–  راست سنتی گفته گزینه مستقل می دهد و طبیعتا آنها دنبال مدل نیستند.
–  جمعیت رهپویان یا طیف تحول خواه در انتخابات مجلس نهم مدلش وحدت بود، دوستانی که به این مدل نزدیک شدند طبیعتا به ما نزدیک شدند. ما به این گروه یا آن گروه نزدیک نشدیم. الان نمی توان درباره ائتلاف آینده سخن گفت چون آرایش سیاسی شک نگرفته یا بهتر بگوییم شفاف نشده است. الان تنها موتلفه گفته که گزینه مستقل می دهیم حالا باید دید به این نقطه نظر پایبند می مانند یا نه. ما تقریبا وضعیت جبهه پیروان را می دانیم که آنها یک گزینه مستقل را می خواهند اعلام کنند.
–  ائتلاف رهپویان و ایثارگران یک ائتلاف گفتمانی است، ائتلاف گفتمانی شخصیت محور نیست و براساس برنامه و اینکه چقدر آن برنامه مبتنی بر گفتمان است شکل می گیرد.
–  اگر اقدامات برای رسیدن به یک ائتلاف حتی غیرفراگیر حادث نشود، طبیعتا با گروه های غیرهمسو و همفکر خودمان تلاش می کنیم گزینه مستقلی را برای ریاست جمهوری و همینطور شوراها معرفی می کنیم. مثل شوراهای سوم که تلاش ها به نتیجه نرسید ما هم لیست مستقل دادیم و آن اتفاق ها افتاد.
–  جمعیت رهپویان تا زمانیکه مدل و فرایند را تعریف نکند وارد مصادیق ریاست جمهوری نمی شود. جمعیت براساس مدل و فرآیند همه کاندیداها را مورد بررسی قرار می دهد تا به گزینه مطلوب برسد.
–  اینکه کسانی خودشان را عرضه کنند اما ورود نکنند و بگویند ما قابلیت هایی داریم اگر نیروهای اصولگرا رسیدند به ما، ما حاضریم به صحنه بیایم، این اگر اتفاق بیفتد بد نیست و جلو تکثری که الان شاهدیم گرفته می شود.
–  احتما اینکه آقای حداد عادل ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری کند بالا است. احتمالا بررسی خواهند کرد.
–  این احتمال وجود دارد که جمعیت جمعیت ایثارگران و رهپویان از فردی به جز آقای حداد حمایت کند چرا که ما مستق از وابستگی ها تصمیم می گیریم.
–  موتلفه با همان نگرش سابق خود وارد انتخابات ریاست جمهوری شود جواب نخواهد گرفت همانطور که در انتخابات گذشته نیز جواب نگرفتند.
–  جریان خاتمی می خواهدبه عرصه سیاسی بازگشت کند اما با حفظ بدنه اجتماعی که این موضع امکانپذیر نیست. اقای خاتمی یک قدم برداشته ولی یک قدم را هنوز برنداشته که تا ان را برندارد امکانپذیر نیست. در بحث اثباتی این درست است که در چارچوب مقررات نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه حرکت شود اما از آن طرف تا برخورد سلبی نشود و کارهای گذشته غلط شمرده نشود، توبه نکنند و نگویند دیگر به آن رویکردها بازگشت نمی کنند فضا برای بازگشت آنها باز نخواهد شد.
/۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.