سرپرست دفتر موسیقی درگذشت براگجر طهماسبی را تسلیت گفت

فروردین ۱۴۰۳

علیرضا پاشایی درگذشت براگجر طهماسبی آوازخوان هوره و مور را تسلیت گفت.

به گزارش هنرآنلاین، علیرضا پاشایی سرپرست دفتر موسیقی در این پیام آورده است: متاسفانه سال ۹۲ برای اهالی موسیقی با غم اندوه از دست دادن استان بزرگ موسیقی ایران همراه بود که کمتر می توان چنین بزرگانی را در عرصه موسیقی دید.
براگجر طهماسبی از اساتید صاحب نام هوره و مور در غرب کشور بود، یاد آوازخوانی شان در جشنواره آوازهای جهان مسکو در کنسرواتور مسکو در سمینار آرکی تایپ های آوازی هند و اروپایی وهمچنین مویه خوانی درسوگواری بیست و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگزارکبیرانقلاب اسلامی درخرم آباد ولحن ویژه او در مورخوانی لکی به یاد هنردوستان موسیقی نواحی و آواز هوره و مور لکی خواهد ماند.
سرپرست دفترموسیقی درپایان این پیام آورده است : درگذشت براگجر طهماسبی رابه خانواده محترم ودوست داران موسیقی هوره و مورلکی و جامعه هنری کشورتسلیت گفته ورحمت ومغفرت الهی وعلو درجات رابرای ایشان ازخداوند متعال مسألت می کنم.

براگجرطهماسبی ازاستادان بزرگ هوره ومورلکی است ، این نوع آواز جزو آوازهای باستانی است که بدون همراهی ساز درمناطق لک نشین، کردنشین، لرنشین و غرب کشوردرمراسم های اندوه و شادمانی خوانده می گردد.وی درتاریخ ۲۳تیرماه براثر ایست قلبی دارفانی راوداع گفت.

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.