سرپرست فدراسیون قایقرانی: پاروزنان به مسابقات بین المللی می روند/ افت نداشته ایم

۱۶خردادماه،

خسرو ابراهیمی می‌گوید فدراسیون قایقرانی با تمام توان سعی می‌کند تا ملی‌پوشان به رقابت‌های بین‌المللی اعزام شوند.

سرپرست فدراسیون قایقرانی درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ وضعیت این روزهای قایقرانی و شرایط اعزام ملی‌پوشان به مسابقات بین‌المللی اظهار کرد: فدراسیون قایقرانی به جد فعالیت‌هایش را پیگیری می‌کند ودر صدد است تا ملی‌پوشان ایرانی بتوانند در رقابت‌های بین‌المللی شرکت کنند. رقابت‌های جوانان جهان را در پیش‌ داریم که باید ملی‌پوشان را برای این مسابقات ثبت‌نام کنیم. از طرف دیگر رقابت‌های قهرمانی آسیا برای کانویینگ و روئینگ در سمرقند و چین برگزار می‌شود که ملی‌پوشان برای آن آماده می‌شوند.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که تعلیق، به ورزشکاران ما اجازه حضور می‌دهد یا نه؟ بیان کرد: فدراسیون قایقرانی در حال پیگیری مسائل است. با حمایت وزارت ورزش و کمیته المپیک و تمام دوستداران قایقرانی این موانع را از سر راه برمی‌داریم و به کارمان ادامه می‌دهیم. ملی‌پوشان نیز با تمام توان به تمرین‌هایشان ادامه می‌دهند و از نظر بدنی و فنی در آمادگی خوبی قرار دارند. تمرین‌هایشان برگزار می‌شود و ان‌شاءالله در رقابت‌های بین‌المللی پارو خواهند زد.

سرپرست فدراسیون قایقرانی با بیان این مطلب که به ملی‌پوشان عازم اردوهای بدون مرزی خواهند شد، بیان کرد: تیم ملی روئینگ ایران قرار است پیش از قهرمانی آسیا در چین اردو بزند و تمرین کند. در حال مذاکره هستیم تا ملی‌پوشان کانوئینگ نیز پیش از مسابقات خود در ازبکستان اردویی داشته باشند تا با آمادگی کامل به مصاف حریفان بروند.

او در پاسخ به این سوال که آیا ملی‌پوشان در سال قبل با افت روبرو نشده‌اند که در مسابقات بین‌المللی در عملکرد آن‌ها تاثیر بگذارد؟ تصریح کرد: در قایقرانی زمانی که یک رکورد ثبت می‌شود عوامل متعددی چون باد، دما و شرایط آب دریاچه موثر است. ملی‌پوشان در این مدت به خوبی تمرین کرده‌اند و افتی نیز نداشته‌اند. پاروزنان در دوره قبل نتایج خوبی به دست آورده‌اند و حالا در رقابت‌های پیش‌رو کار دشواری دارند، قایقران‌های ایران افت نداشته‌اند اما حریفان آسیایی آن‌ها رشد چشمگیری کرده‌اند. پاروزنان آسیایی در این مدت اردوها و رقابت‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند و با آمادگی کامل به رقابت‌ها خواهند آمد.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که ملی‌پوشان به محسن شادی و آرزو حکیمی اضافه می‌شوند، بیان کرد: من از اردوی بدون مرزی محسن شادی و آرزو حکیمی اطلاعی ندارم.

آیا در این مدت با احمد دنیامالی رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی دیدار و ملاقاتی داشته‌اید؟ سرپرست فدراسیون از پاسخ به این سوال امتناع کرد.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که هم‌اکنون وضعیت اردوی تیم‌های ملی چطور است؟ اظهار کرد: ملی‌پوشان وضعیت جسمانی خوبی دارند. تمرین‌ها به بهترین شکل ادامه پیدا می‌کند. هم روئینگ و هم کانوئینگ برنامه‌ریزی مناسبی دارند و زیر نظر کادرفنی‌شان به تمرین می‌پردازند. شرایط تمرین ملی‌پوشان مناسب است.

او درپایان به دیگر برنامه های فدراسیون اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای اصلی ما ساخت پیست‌های استاندارد است. از طرف دیگر نیز به دنبال همگانی کردن قایقرانی در ایران هستیم و جلسه‌های خوبی نیز با فدراسیون ورزش‌های همگانی برگزار کرده‌ایم. در کنار این موضوع سعی شده تا مقدمات برگزاری لیگ‌ آب‌های آرام را نیز مهیا کنیم. جلسه هماهنگی لیگ کانوپولو نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.