سرپرست کمیته امداد: طرح کپرزدایی از ابتدا اشتباه بود/ استان محروم در کشور نداریم

۱۷م آذر ،

11-243.jpg

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در ارتباط با کپرزدایی در جنوب کرمان تصریح کرد: پروژه کپرزدایی از ابتدا اشتباه بود، ما به جای تغییر دادن یک سنت باید در بهسازی کپرها بکوشیم.

به گزارش سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه کویر، حسین انواری همچنین اظهار کرد: اینکه کپرزدایی‌ها برطرف نشده یا خانه‌های روستایی هنوز ساخته نشده‌اند تقصیر کمیته امداد امام خمینی (ره) نیست، بلکه این دستگاه به همراه دیگر ارگان‌ها قبول مسوولیت کرد که متاسفانه تمام مسوولیت‌ها بر دوش کمیته امداد شد.

وی افزود: با توجه به بودجه‌ای که در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) گذاشتند ساخت خانه‌های روستایی، غیر ممکن بود فقط در بهسازی خانه‌ها می توانستیم کمک کنیم.

انواری با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان بازوی دولت خدمات بسیاری را ارائه داده است که یکی از آنها توسعه و گسترش سنتهای حسنه اسلامی می باشد، ادامه داد: کمیته امداد با اعتماد سازی خود در جهت مشارکت های مردمی بسیار تلاش می کند زیرا از کمک های خود مردم است که به نیازمندان رسیدگی می گردد.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت خدمت ‌دهی کمیته امداد چهار میلیون نفر است که سه میلیون نفر نیز به صورت اورژانسی خدمات‌دهی می‌شوند.

به گفته سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)، در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار حامی برای ۳۰۰ هزار یتیم در صحنه می باشند.

وی افزود: بسته بندی الگوهای حمایتی و توانمندی و صدور این الگوها به ۳۰ کشور دیگر از جمله لیبی، تونس، بحرین، الجزایر، مصر و … چشم اندازهای کمیته امداد است.

استان محروم وجود ندارد بلکه منطقه محروم داریم

انواری در پاسخ به اینکه چند استان محروم وجود دارد و کرمان چندمین استان محروم است، گفت: استان محروم وجود ندارد؛ بلکه منطقه محروم داریم، به طور مثال جنوب کرمان نسبت به خود استان از نقاط محروم به حساب می آید همینطور در تهران، مشهد و و دیگر استان‌ها نقاط محروم به چشم می خورد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.