سریر: خانه موسیقی پرونده ثبت «تار» به نام آذربایجان را پیگیری خواهد کرد

۲۰م آذر ،

 رییس هیأت مدیره خانه موسیقی ایران گفت: در جلسه اخیر هیات مدیره خانه موسیقی تصویب شد که هیأتی با حضور رییس کانون پژوهشگران خانه در زمینه ثبت تار به نام کشور آذربایجان تشکیل شود.

محمد سریر در این‌باره به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: کانون پژوهشگران خانه موسیقی پیرو ثبت ساز تار به اسم کشور آذربایجان جلسه‌ای تشکیل خواهد داد و دلایل این ثبت را بررسی خواهد کرد. چرا که این یک موضوع بین‌المللی است و نمی‌توان بدون تحقیق به آن وارد شد.

او ادامه داد: این موضوع از طریق کانون پژوهشگران در دست بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد تا ببینیم این موضوع را چگونه می‌توان تفسیر و ثابت کرد؟

سریر با اشاره به ثبت ردیف‌های موسیقی ایرانی که پیش از این صورت گرفته بود، گفت: اینکه می‌گویند تار همراه با پرونده ردیف‌های موسیقی ایرانی به ثبت رسیده است، قابل توجیه نیست. این موضوع باید به صورت جداگانه بررسی شود و ببینیم که از نظر یونسکو چه قوانین و اصولی در این زمینه وجود دارد.

رییس هیات مدیره خانه موسیقی با بیان اینکه بخش دیگری از جلسه هیات مدیره به سخنان فرمانده انتظامی خراسان که در ممانعت از کنسرت‌های موسیقی در مشهد پافشاری دارد، اختصاص داشت، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی صدور مجوزهاست و باید استعلامی به این وزراتخانه داشته باشیم تا متوجه شویم صحبتی که دربارهٔ لغو کنسرت‌ها در مشهد صورت گرفته است، چقدر مورد تایید این وزارتخانه است.

این آهنگساز همچنین گفت: از آنجا که بسیار از هنرمندان در این‌باره به ما مراجعه می‌کنند، ارشاد باید پاسخی به ما بدهد تا ما توجیه شویم و بتوانیم در این زمینه پاسخی ارائه دهیم.

منبع: ایسنا


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.