سری جدید پردازنده های ۸ هسته ای AMD ویژه بازی خورها

سری جدید پردازنده های ۸ هسته ای AMD ویژه بازی خورها

سری جدید پردازنده های ۸ هسته ای AMD ویژه بازی خورها

Advanced Micro Devices یا همان AMD سری جدیدی از پردازنده های هشت هسته ای خود موسوم به Vishera را برای کامپیوترهای با کارایی بالا و گیمرها معرفی کرد. پردازنده های جدید سری FX اِی ام دی در کامپیوترهای سخت جان ویژه بازی، ۲۴ درصد فریم ریت (frame rate) بهتری را در اختیارتان خواهند گذارد.

به گزارش راسخون،AMD امروز چندین مدل مختلف از پردازنده های جدید خود را رونمایی کرد: FX-8350 با سرعت ۴٫۰ گیگاهرتز، FX-8320 با سرعت ۳٫۵ گیگاهرتز، FX-6300 با سرعت ۳٫۵ گیگاهرتز و FX-4300 با سرعت ۳٫۸ گیگاهرتز. قیمت این پردازنده های جدید هم به ترتیب ۱۹۵، ۱۶۹، ۱۳۲ و ۱۲۲ دلار اعلام شده است. AMD می گوید ماشین های محاسبه مجهز به این پردازنده ها می توانند در قیمت، سرعت و قدرت با بهترین پیشنهادات اینتل رقابت تنگاتنگی داشته باشند.

مدل FX-8350 با اورکلاک شدن و استفاده از سیستم خنک کننده ویژه AMD می تواند تا سرعت ۵٫۰ گیگاهرتز را برای پردازش های تان فراهم آورد. همچنین کلیه پردازنده های جدید سری FX از قابلیت Turbo Core هم برخوردارند که باعث افزایش کارایی سیستم در انجام چندین کار همزمان یا مولتی تسکینگ می شود. برای مثال مدل FX-8350 در حالت توربو به جای ۴٫۰ گیگاهرتز، با سرعت ۴٫۲ گیگاهرتز به انجام کارها می پردازد.

پردازنده های سری FX Vishera در واقع بخشی از پلتفرم Volan این شرکت هستند. این پردازنده ها از هسته های Piledriver استفاده می کنند که جانشینی برای هسته های Bulldozer هستند. این هسته های جدید تقریبا ۱۵ درصد عملکرد بهتری نسبت به هسته های Bulldozer از خود نشان داده اند. این پردازنده ها از تکنولوژی ۳۲ نانومتری تبعیت می کنند و حاوی بیش از ۱٫۲ میلیارد ترانزیستور هستند.

برای مقایسه بد نیست که بدانید مدل FX-8350 که ۱۹۵ دلار قیمت گذاری شده، ۴۰ دلار ارزان تر از پردازنده اینتل Core i5-3570K است که سرعت پایین تر و کش L3 کمتری دارد. یا مدل ۱۲۲ دلاری چهار هسته ای FX-4300 با قیمتی برابر با اینتل i3-2120 در صورت استفاده از سیستم خنک کننده آبی، می تواند تا ۵ گیگاهرتز اورکلاک شود.

این رقابت قیمتی-قدرتی با اینتل را می توان در محصولات combo این شرکت هم دید. برای مثال با پرداخت ۳۷۲ دلار می توانید یک پردازنده FX-8350 به همراه واحد گرافیکی Radeon HD 7850 را در اختیار داشته باشید که کارایی آن ۲۵ تا ۷۰ درصد بهتر از نمونه هم قیمت خود در شرکت اینتل (پردازنده Core i5 3570K به همراه واحد گرافیک GeForce GTX 650 Ti) است.

منبع : نارنجی
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.