سطحی‌نگری در عرصه موسیقی دردی را دوا نمی‌کند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

میدیا فرج نژاد در گفت و گو با هنرآنلاین/

میدیا فرج نژاد معتقد است، مشکلات موسیقی همیشگی شده است در نتیجه باید به مشکلات زیربنایی موسیقی توجه کنیم زیرا سطحی نگری در این حوزه دردی را دوا نمی کند.

میدیا فرج نژاد، آهنگساز و نوازنده تار و سه تار در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای انتشار یافتن آلبوم “بادآباد” هستم که قرار بود این اثر موسیقایی قبل از ایام محرم و صفر منتشر شود که بنا به دلایلی انتشار یافتن این اثر به تعویق افتاد.

این آهنگساز در ادامه بیان کرد: در حال ضبط آلبوم “عصیان” به خوانندگی آرش کمانگری هستم که این اثر شامل چهار تصنیف، دو آواز و قطعات بی کلام است، همچنین مراحل ضبط این اثر موسیقایی تا پایان سال جاری تمام می‌شود و اوایل سال آینده روانه بازار موسیقی خواهد شد.

این نوازنده تار افزود: همچنین قصد دارم اثری را به خوانندگی سینا سرلک منتشر کنم که بعد از قطعی شدن و انجام مراحل آن اطلاعات دقیق آن انعکاس می‌یابد.

این نوازنده سه تار دربارهٔ وضعیت موسیقی خاطر نشان کرد: متاسفانه بازار نشر و پخش موسیقی با معضلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند؛ زیرا ایران ۸۰ میلیون جمعیت دارد اما پرتیراژترین اثر موسیقایی ۲۵ هزار نسخه است که این رقم برای این جمعیت بسیار اندک است.

فرج نژاد در ادامه تاکید کرد: همچنین ضعف بیش از اندازه ناشران و کمبود نهادهای فرهنگی بیشترین ضربه را به موسیقی زده است که امیدواریم این مشکلات ریشه‌کن شود، همچنین در هشت سال قبل تلاش همه مسئولین بر همیاری با هنرمندان نبود که امیدوارم این موضوع در دولت تازه به همیاری و همکاری تبدیل شود.

میدیا فرج‌نژاد گفت: به نظر من بعد از ۳۰ سال اولین بار است که مدیران فرهنگی با حوزه فرهنگ و هنر آشنا می باشند که این موضوع در دراز مدت به نفع موسیقی است؛ زیرا تا به امروز مدیران فرهنگی آشنایی کافی با موسیقی نداشتند و به همین سبب هنرمندان و مدیران حرف یک دیگر را نمی‌فهمیدند.

این آهنگساز در ادامه افزود: همچنین همیشه گلایه‌های ما به نتیجه نرسیده است به عنوان مثال یک نوازنده نامدار خراسان بعد از سالها فعالیت موسیقایی بیمار شده است، اما بیمارستان‌ها به این هنرمند رسیدگی نمی‌کنند. رسیدگی به این موضوع وظیفه مسئولین است چون اگر مدیران فرهنگی به فکر هنرمندان نباشند چه کسانی می‌خواهند به حرف‌های آنها گوش دهند.

این نوازنده تار با اشاره به اینکه مشکلات موسیقی همیشگی شده است، در پایان گفت: به طور کلی باید به مشکلات زیربنایی موسیقی توجه کنیم زیرا سطحی‌نگری در این حوزه دردی را دوا نمی کند.

پایان پیام/۴۶/ب
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.