سطح تعاملات نیروی انتظامی ایران و پلیس ترکیه قابل توجه است

وی که به همراه هیاتی از قوه قضاییه و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه بسر می برد، سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در آنکارا با اشاره به اینکه سطح تعاملات پلیس ایران و ترکیه مطلوب است ، گفت: مقامات دو کشور جلسات مشترک خوبی برگزار کردند و سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا تلاش‌های در خور توجهی برای ارتقای سطح روابط دو طرف انجام داده است.

نوروزی با اشاره به همکاری های پلیس ایران و ترکیه در پلیس اینترپل و انتقال تجربیات به ویژه در پیشگیری از جرایم افزود: دو طرف همچنین در زمینه مبارزه با مواد مخدر همکاریهای خوبی دارند به گونه‌ای که تاکنون اعضای ۵ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر با همکاری پلیس ایران و ترکیه دستگیر شدند.

وی با اشاره به بازدیدهای روز جاری خود و هیات همراه از مرکز کنترل فرماندهی و مرکز امنیت شهری آنکارا گفت: در این بازدیدها توضیحاتی در زمینه تلاش‌های پلیس ترکیه برای پیشگیری از جرایم با آموزشهای همگانی و یا حضور در مدارس و جوامع ارایه شد.

رییس پلیس پیشگیری جرایم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بازدید هیات ایرانی از مرکز کنترل فرماندهی پلیس آنکارا که مجموعه وقایع و حوادث را درشهر رصد می کند ، گفت : پلیس ترکیه از فناوری های جدید و سیستم‌های رایانه ای برای کنترل ترافیک و پیگیری و تعقیب جرایم در حوزه های شهری و جاده ای بهره می گیرد.

وی اظهارداشت: پلیس ترکیه به ویژه در زمینه پیشگیری از جرایم و استفاده موثرتر از فناوریهای روز پیشرفتهای خوبی داشته است و ایران و ترکیه در زمینه مبادله تجربیات می توانند همکاریهای خود را گسترش دهند.

نوروزی در ادامه گفت: در دیدار با مسوولین پلیس ترکیه اقدامات و دستاوردهای ایران در حوزه اقدامات پیشگیرانه از جرایم اجتماعی و حتی در حوزه پیشگیری قضایی تشریح شد.

خاورم**۲۰۱۲** ۲۳۰ ** ۱۵۷۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۸۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.