سطح رضایتمندی معلمان طی فعالیت دولتهای نهم و دهم افزایش یافته است

‘اسدالله اسدی گرمارودی’ روز پنجشنبه در نشست مسوولان و مدیران خراسان رضوی در مشهد افزود: تا قبل از دولتهای نهم و دهم بسیاری از معوقات، مطالبات و خواسته های به حق معلمان معطل و بی پاسخ مانده بود.

وی اظهار داشت: با آمدن دکتر احمدی نژاد حل مسائل و مشکلات معلمان مورد توجه قرار گرفت و در نتیجه امروز نه تنها شاهد رضایت معلمان هستیم بلکه جایگاه اجتماعی آنان در جامعه نیز ارتقا یافته است.

وی در ادامه گفت: تهیه و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم از جمله اقدامات دولت در این حوزه است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم همچنین ایجاد و راه اندازی دانشگاه فرهنگیان را خدمت دیگر دولت در این بخش دانست و گفت: این دانشگاه بر خلاف سایر دانشگاهها که فقط رویکرد دانشی دارند با سه رویکرد ‘دانشی، ارزشی و مهارت آموزی’ قصد تعلیم و تربیت نیروی انسانی مناسب را دارد.

وی افزود: این دانشگاه در هر استان با دو پردیس ویژه مردان و زنان، پذیرش در مقطع کارشناسی و به صورت شبانه روزی فعال می شود و دانشجویان با شروع تحصیل به استخدام درمی آیند.

او گفت: در این میان آموزشهای پودمانی، ارتقا معلمان طی سالهای تدریس و آموزش ضمن خدمت نیز از طریق این دانشگاه برگزار می شود.

وی همچنین از نوآوریها و اقدامات مسئولین استان خراسان رضوی طی یکی دو سال اخیر در ایام بزرگداشت مقام معلم قدردانی و بیان کرد: این اقدامات در کشور بی نظیر بوده و با توسعه آن می توان زمینه ایجاد انگیزه و ارتقا جایگاه معلم را در جامعه بیش از پیش فراهم کرد.ک/۲

۲۷۱۳/۶۶۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۰۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.