سطح علمی معلمان و دانش آموزان استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، احمد محمودزاده در آیین اختتامیه دوره آموزشی طرح دوست علمی ۶۰ دانش آموز نخبه استان افزود: آموزش و پرورش استان بستر و زمینه را برای فعالیت های علمی ، تربیتی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی دانش آموزان و معلمان آماده کرده است.

وی از راهیابی ۱۵۳ طرح علمی دانش آموزان استان به جشنواره خوارزمی خبر داد و گفت:

این استان ظرفیت بسیار خوبی را برای حضور در المپیادها و جشنواره های علمی و ورزشی دارد.

وی اظهار داشت: امسال با شعار ارتقای علمی و تربیتی ، با همت مضاعف خانه و مدرسه گام های بلندی برای تحقق سند تحول بنیادین با مشارکت فکری اولیای دانش آموزان در

مسابقات کشوری علمی و تربیتی برمی داریم.

مدیر بنیاد نخبگان استان اردبیل نیز در این آیین گفت: اولین دوره طرح دوست علمی با هدف استعدادیابی با حضور ۶۰ دانش آموز نخبه در رشته ریاضی سال دوم متوسطه طی شش روز با همکاری آموزش و پرورش استان و با دعوت از اساتید برجسته کشوری به پایان رسید و در ادامه در سایر رشته های درسی نیز این دوره ها را برگزار خواهیم کرد.

دکتر حسین شایقی پیشرفت و عزت هر کشور را مدیون پیشرفت علم و دانش نخبگان جامعه دانست و افزود: طرح دوست علمی برای شناسایی استعدادهای برتر است که شرایط احراز نخبگی را کسب نکرده بودند ، برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در این برنامه با دعوت از اساتید برجسته تلاش می شود نخبگان دانش آموز را شناسایی کرده و این دوره را برای آنها اجرا کنیم تا به عنوان رابط فرهنگی ، علمی و اجتماعی برای برقراری تعامل بیشتر علمی با دانش آموزان مدرسه محل تحصیل خود عمل کنند.

۵۹۴/۵۹۳

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.