سعادتمند: لازم شود مدارک را به فیفا و AFC می‌فرستیم/ سلامتی خانواده بازیکنان از لیگ مهم‌تر است

مدیرعامل استقلال می‌گوید در صورتی که حقی از این تیم ضایع شود، مدارک و مستندات خود را به فیفا و AFC ارسال می‌کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، احمد سعادتمند درباره جلسه هیات مدیره استقلال گفت: اولین جلسه با حضور اعضای جدید هیات مدیره برگزار شد. از زحمات آقای منزوی هم تشکر کردیم. آقای نظری هم جلسه‌ای در شهرداری و شورای شهر داشتند و نتوانستند در جلسه شرکت کنند.

او درباره محتوای این جلسه گفت: مباحث کلی را با دوستان مطرح کردیم. ظرفیت هیات مدیره ما به سمت و سوی مسائل اقتصادی رفته تا تنگناهای مالی را حل کنیم. مباحث خوبی شد و پیشنهادها و راهکارها را مطرح کردیم.

مدیرعامل استقلال تاکید کرد: در ارتباط با کرونا هم بازیکنان ما اذیت شدند. امیدوارم اولین سوالی که شود در رابطه با سلامتی بازیکنان و دومین سوال درباره خانواده آن ها باشد. به قدری که نگران خانواده بازیکنان و عوامل تیم هستیم نگران ادامه لیگ نیستیم. سلامتی آن ها برای ما حائز اهمیت هستند.

سعادتمند درباره ادعای سازمان لیگ مبنی بر انجام تست راستی آزمایی و اعتماد نداشتن به تست‌های استقلال گفت: ما برای اعزام به شهرستان جم یک هواپیمای اختصاصی گرفتیم که ۱۵۴ صندلی داشت و در برگشت هم به همین شکل بود. تمام تدابیر لازم را اندیشیده بودیم. اعضای باشگاه دو روز زودتر به محل اسکان هم رفتند. یک بار این اتفاق در اهواز رخ داد و مکاتبه کردیم که چون محل بازی با فولاد در منطقه قرمز بود، خواهش کردیم در شهر دیگری باشد اما قبول نشد. برای بازی با پارس جنوبی هم همین خواهش را داشتیم که پذیرفته نشد.

او تصریح کرد: سوال ما این است که وقتی شورای شهر استان اجازه اقامت ما را نمی‌دهد، ما را ملزم به رفتن می‌کنند. ما نامه رسمی شورای تامین را داریم که گفتند نمی‌توانیم در هتل اسکان داشته باشیم. باز هم ما پذیرفتیم و به سالن CIP فرودگاه رفتیم. ما هزینه رفت و برگشت هواپیما را هم پرداخت کردیم. ۱۲ نفر از بازیکنان ما به فرودگاه رفتند اما تست دوم برخی از بازیکنان در بیمارستان مسیح دانشوری که مرجع درمان این بیماری در کشور به شمار می رود، مثبت شد. روز چهارشنبه یکی از آنالیزورهای شرایط جسمی خوبی نداشت، با تست مثبت ایشان و تقاضای معاونت پزشکی، تست مجدد گرفتیم.

سعادتمند گفت: یک زمانی می‌گوییم بازی سختی با سپاهان یا تراکتور داریم که بهانه بازی نکردن درست است اما با نهایت احترام برای تیم پارس جنوبی جم که تیم خوبی است و درگیر مسائل حاشیه‌ای شدند، ما می خواستیم به این بازی برویم و اگر قرار بود نرویم، چرا پرواز چارتر می گرفتیم؟ در تست دوم بیمارستان مسیج دانشوری تست شش نفر دیگر از بازیکنان از جمله مهدی قایدی، محمد دانشگر، آرش رضاوند و … مثبت شد. خودم اعلام کرد تیم برگردد و لازم نیست تیم به سفر برود چون سلامت بازیکنان  خودمان و تیم مقابل به خطر می افتد. در حال حاضر دوستان ما در سازمان لیگ درخواست دارند راستی آزمایی شود. آیا این راستی آزمایی برای تست های مثبت است و تست های منفی ما را قبول دارند؟

وی ادامه داد: بنابراین نامه‌ای به سازمان لیگ نوشتیم و از آقای بهاروند خواهش کردیم همه بازیکنان ما تست بدهند. وقتی تست بالاترین مرجع درمان کرونا را راستی آزمایی می‌کنند، گفتیم باید از همه بازیکنان تست بگیرند.

سعادتمند درباره ارجاع پرونده بازی تیمش با پارس جنوبی به کمیته انضباطی اظهار کرد: ما الان در شرایط عادی نیستیم. شاید یک ماه قبل فقط یک نفر ماسک زده بود اما الان همه ما ماسک زده‌اند. وقتی وضعیت قرمز است چه ضرورتی دارد در جم بازی کنیم؟ من با فرماندار شهرستان جم هم صحبت کردم. وقتی باید ۴۰ کیلومتر بیرون از جم اسکان پیدا کنیم تا درگیر ارتباطات نزدیک با ویروس کرونا نشویم، اصرار بر بازی در جم جالب نیست. ما از منافع باشگاه دفاع می کنیم. شاید برخی از ما دلخور شوند اما مستندات و مدارکی داریم که به فیفا و ای اف سی هم ارسال می‌کنیم.

وی درباره اظهارات حجت نظری مبنی بر اینکه اگر تیمی جام می‌خواهد، می‌تواند از منیریه برای آن تیم خریداری کند، اظهار کرد: اجازه دهید درباره مسائل مهم‌تری صحبت کنیم. اولا همه باشگاه‌ها برای ما حائز اهمیت هستند و احترام‌شان واجب است. باشگاه پرسپولیس هم از باشگاه‌های بزرگ است. نظری صحبت خاصی نداشته است.

سعادتمند درباره سفر نمایندگان استقلال به ایتالیا نیز گفت: ما برای مطالبات آقای شفر و استراماچونی تصمیم گرفتیم با این عزیزان مذاکره کنیم تا مشکل را کمتر کنیم.

مدیرعامل استقلال درباره بررسی نتایح استقلال و عملکرد کادرفنی در جلسه هیات مدیره اظهار کرد: هیات مدیره در مسائل فنی ورود پیدا نمی‌کند. ما بیشتر دنبال منافع باشگاه در بحث مالی هستیم تا نواقص باشگاه را برطرف کنیم.

وی درباره موثر نبودن دیاباته برای این تیم در چند بازی اخیر و سفر به کشورش اظهار کرد: چون خودم فرد فوتبالی هستم، بالاخره فوتبالیست‌ها در برخی مواقع در اوج هستند و شاید مصدوم شوند. این موضوع به کادرفنی ارتباط دارد و ضمن اینکه دیاباته در سفر به جم هم عضوی از تیم بود.

وی درباره اینکه سازمان لیگ مدعی است استقلال باید بعد از ۱۴ روز بازی کند، گفت: سازمان لیگ چیزی به ما اعلام نکرده است. ما تست های گرفته شده از هر عزیزی در بحث کرونا را شرایط بالینی دارد و مانند ریاضی نیست. امکان دارد ۵، ۶ روز تست فردی منفی باشد و در ادامه در بدن بروز پیدا کند. وقتی میکروب وارد ریه شود، با تست PRC هم نمی‌توان ابتلا به کرونا را متوجه شد. الان باید از همه تست بگیریم. فعلا تمرینات را تعطیل کردیم چون سلامت بازیکن برای ما مهم تر است.

وی درباره شایعه برگزاری یک مهمانی توسط مهدی قایدی با حضور ۵۰ نفر، اظهار کرد: این مسائل ثابت نشده و وقتی مطرح می‌کنید، هوادار ناراحت می‌شود. باید الان درباره مسائل بزرگتر و زیرساختی صحبت کنیم. من این مسائل را ندیده و نشنیده‌ام.

سعادتمند درباره اینکه گفته می شود تست ثانویه  بازیکنان این تیم از ۱۲ نفر به ۹ نفر کاهش یافته است گفت: فقط نباید از این ۱۲ نفر تست بگیریم. دو ماه است که از سازمان لیگ خواستیم به خاطر آسیب دیدگی‌های شدید، از پنج بازیکن رده سنی امید استفاده کنیم ولی قبول نکردند. با این حال الان که با کمبود بازیکن مواجه شدیم، گفتند می‌توانیم از پنج بازیکن امید استفاده کنیم که از همین تعداد دو نفر مبتلا به کرونا شده‌اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.