سعی کردیم امسال حضور فعالی در نمایشگاه داشته باشیم

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت – ۱۲:۴۷:۳۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مسئول غرفه رادیو جوان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- ستاد برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ضمن قدردانی از تمامی رسانه‌های حاضر در نمایشگاه کتاب تهران به منظور فعالیت ارزنده در عرصه اطلاع‌رسانی این دوره از نمایشگاه، در بخش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران رادیو جوان را به عنوان تنها رسانه برتر در حوزه صدا معرفی کرد. 
به گزارش خبرگزاری آریا، یدالله گودرزی مسئول غرفه رادیو جوان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در این زمینه گفت: رادیو جوان سال گذشته در نمایشگاه حضور نداشت. اما امسال با تمام توان خود سعی کردیم که حضور فعالی در این دوره از نمایشگاه داشته باشیم.
 او ادامه داد: رادیو جوان با ظرفیت ها و توانی که در اختیار داشت در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کرد و سعی نمود با توجه به روحیه ابتکار و نوآوری که در شبکه وجود دارد همه عوامل با نگاه تازه ای این حضور را رقم بزنند و بتوانند ارتباط پر شور و گسترده ای را با مخاطبان برقرار نمایند .
او اظهار کرد:  این ارتباط و حضور چند ویژگی داشت که شامل برنامه های زنده ای بود که در آنجاپخش شد که محتوای برنامه ها هم تبعا تحت تاثیر نمایشگاه کتاب و موضوعات مرتبط با آن در این برنامه ها مطرح می شد. حضور جوانان و نخبگان در این برنامه ها مشهود بود و علاقه مندان به برنامه های شبکه جوان در آنجا حاضر شده و از نزدیک اجرای برنامه ها را مشاهده می کردند.
گودرزی افزود: حضور شبکه شامل چند بخش می شد که توانست برنمه کاملی را در نمایشگاه اجرا کند و این برنامه ها شامل ۵ برنامه زنده، دیدار با عوامل برنامه ساز با مخاطبان و ثبت نام اعضای باشگاه رادیو جوان  بود همین طور در فرصت های خالی که وجود داشت دیدار با هنرمندانی گنجانده شد که  دعوت شبکه را پذیرفته بودند.
او گفت:  اتفاق جالب و تازه ای که در این دوره از نمایشگاه افتاد بخش ویژه تریبون آزاد بود که خیلی مورد استقبال قرار گرفت در این ترییبون مسائل مبتلا به جوانان از جمله اشتغال و ازدواج، دنیای مجازی، قیمت کتاب و تازه ها ی چاپ و نشر مورد بررسی قرار گرفت که با اسقبال خوبی هم مواجه شد.
او ادامه داد: پخش مسابقات لیگ برتر به طور زنده هم از دیگر اتفاقات ب و جالبی بود که در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران توانست علاقه مندان زیادی را متوجه خود کند.
او پوشش مناسب خبری وقایع غرفه را از دیگر نقاط قوت غرفه رادیو جوان عنوان کرد و افزود: اخبار ما کاملا به روز و حتی به دقیقه مخابره می شد و بر روی سایت قرار می گرفت.همین طور طراحی وزین و جذابی که از غرفه صورت گرفت قابل توجه است. به طور کلی  اگر چه غرفه در جای مناسبی قرار نداشت اما استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفت.
او گفت: همه شبکه زحمت کشید و حاصل زحمات آنها باعث شد که غرفه رایو جوان به عنوان رسانه برتر انتخاب شود مطمئنا این حضور سرمنشا اتفاقات بعدی خواهد بود.
 گودرزی خاطر نشان کرد: خوشبختانه شبکه جوان به بلوغی رسیده است که می تواند کارهای میدانی را به خوبی انجام دهد و در این زمینه صاحب تجربه زیادی است چرا که بیشتر از هر شبکه دیگری کار میدانی انجام داده و از جمله آن می توان به اجرای برنامه زیر آسمان ایران اشاره نمود. که اجرای این برنامه در بین مردم بسیار جالب و درخور توجه است. این طرح جذاب و جسارت آمیز و دشوار توسط شبکه به طور منظم اتفاق افتاد و ما اجراهای دیگری را هم در سراسر تهران از جمله موزه عبرت فرهنگسراها و پارکهایی از جمله پارک ملت داشته ایم.
او گفت:  اجرای این برنامه های میدانی دستاوردهای بسیار خوبی برای ما داشت از جمله اینکه ما توانستیم سلیقه مخاطبمان را از نزذیک لمس کنیم. این موضوع به درک ما از نیاز مخاطب بسیار کمک می کند و من فکر می کنم با این تیاز سنجی می توانیم برنامه های بهتر و با کیفیت تری را به شنوندگانمان تقدیم کنیم.
گودرزی اینطور ادامه داد:  یکی از مسائلی که رسانه های مختلف و به خصوص رادیو جوان آن را مد نظر دارد مناسبت های تقویمی است که همیشه این مناسبات رصد می شود و ما برای آنها برنامه ریزی داریم. از جمله این روزها می توان به روز زن ویا برگزاری نمایشگاه هایی چون نمایشگاه کتاب و مطبوعات اشاره نمود. امسال نیز شبکه جوان با حضور خودش در اختیار بهترین عنصر فرهنگی کشور (کتاب) بود. موضوع کتاب و حضور در بین مخاطبان همواره برای ما دارای اهمیت است.
او استودیو گریزی را از اهداف شبکه عنوان کرد و توضیح داد: شبکه جوان همواره چند شعار را مد نظر دارد از جمله اینکه ایران فقط تهران نیست واگر ما شبکه جوان هستیم پس متعلق به همه جوانان ایران هستیم نه فقط تهران و تلاشمان بر این است که تا حد امکان این شعار را عملی کنیم و از جمله اقداماتی که در این زمینه انجام شده است می توان به اجرای زنده برنامه در مکان های مختلف اشاره نمود همانطور که پیش از این هم اشاره کردم اجرای برنامه زیر آسمان ایران از این دست است. و ما سعی می کنیم که به مناسبت های مختلف در بین مردم حضور داشته و برنامه هایمان را به طور کاملا زنده برای آنها پخش کنیم و بازخورد آنها را از نزدیک متوجه شویم . در واقع این یکی از شعارهای استراتژیک شبکه است که هرچقدر می توانید از این چارچوب اتاق شیشه ای بیرون بیایید . با توجه به اینکه شبکه جوان تنها رسانه اختصاصی مربوط به جوانان است لذا اجرای برنامه ها به طور زنده و در حضور آنان کمک می کند تا جوانان حرف دلشان و خواسته ای را که از ما دارند بدون واسطه بیان کنند. هم نفس بودن با مخاطب به جلب رضایت و اعتماد او به ما کمک خواهد کرد.
او گفت:این توفیق را به همه همکارانی که زحمت کشیدند و سعی کردند علی رغم گرمی هوا و ترافیک و.. کارشان را به نحو احسن انجام دهند تبریک می گویم.
در مراسم پایانی بیست‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد،با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهمن دری معاون فرهنگی ارشاد و ریس بیست‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران از رادیو جوان به عنوان رسانه برتر تقدیر شد..
همچنین برگزیدگان بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مراسم پایانی نمایشگاه معرفی شدند.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۶۱۲۴۷۳۳۰۷۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.