سعیدلو :آشنایی با فرهنگ ایران ، به درک ملتها از کشورمان کمک می کند

‘علی سعیدلو’ معاون بین الملل رییس جمهوری و رییس طرف ایرانی کارگروه مشترک پیگیری روابط ایران و ترکیه که برای دیدار و گفت وگو با مقامات ترکیه و تقدیم پیام دعوت رییس جمهور اسلامی ایران به ‘ عبدالله گل’ در آنکارا بسر می برد پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا این مطلب را عنوان کرد.

سعید لو در بازدید از نمایشگاه هفته فرهنگی ایران در آنکارا با هنرمندان ایرانی حاضر در محل نمایشگاه که نمونه های منحصر به فرد آثار هنری ایرانی را به نمایش گذاشته اند دیدار و هنرمندان کشورمان در این دیدارها توضیحاتی به وی ارایه کردند.

سعید لو در پایان دیدار خود بر این نکته که برپایی این قبیل نمایشگاهها به معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی کمک می کند گفت: آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن ایران به درک بیشتر ملتها از کشورمان کمک می کند.

سعیدلو گفت: آشنایی با فرهنگ ایران ، شناساندن دیدگاه آرمانی و تاریخی ایرانیهابا برپایی اینگونه نمایشگاهها و فعالیتهای فرهنگی میسر خواهد شد .

وی در ادامه گفت در سایه شناساندن فرهنگ و تمدن غنی ایران ، بیگانگان به پشتوانه غنی کشورمان در فرهنگ و تمدن واقف خواهند شد و این نکته که سخنان ایران در صلح دوست بودن دولت و ملت ایران به پشتوانه تاریخی و فرهنگی کشورمان باز می گردد.

وی گفت: برپایی این قبیل نمایشگاهها ، فرهنگ و هنر ایران را بیش از پیش به ملتهای برادر، دوست و مسلمان می شناساند.

خاورم**۲۰۱۲** ۲۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۵۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.