سعید توکل؛ مدعی تازه دوبنده ۹۶ کیلوگرم کشتی آزاد

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > کشتی – آنهایی که کشتی را به طور حرفه ای تعقیب می کنند با نامش به خوبی آشنا می باشند اما بسیار ها نمی دانند که تک ستاره تیم منتخب مازندران در جام بین المللی سرکیسیان ایروان؛ ۳ مدال جهانی دارد.

به گزارش ممتاز؛ سعید توکل فقط به این خاطر از توجهات به دور مانده که در سه نوبت، آسیب دید گی های شدیدی داشته و از چرخه قهرمانی دور شده است.او مجبور شد تا وزن خود را تغییر دهد و هر بار که به یک وزن بالاتر رفت مدتی طول کشید تا توانایی‌هایش را بروز دهد اما این بار به گونه ای در ارمنستان کشتی گرفت که همه به کشتی های او امیدوار شده اند.
توکل که اهل شیرگاه و شاگرد حامد عباس پور است از معدود کشتی گیران ایرانی است که در رده سنی جوانان ۳ بار در رقابتهای جهانی کشتی گرفته و علاوه بر اینکه در آسیا همیشه روی سکو بوده در مسابقات جهانی هم مدال گرفته است.مدال های طلا و نقره و برنز جوانان جهان را بر گردن آویخته ولی همچنان از تیم ملی بزرگسالان به دور مانده که به واسطه آسیب دیدگی های متوالی بوده است.
او در ۸۴ کیلوگرم حضور خوبی را در لیگ برتر سال قبل نداشت و به ۹۶ کیلوگرم قدم گذاشت تا مجبور نشود وزن خود را کاهش دهد.سعید در مسابقات استان های برتر برای اولین بار در یک مصاف داخلی در۹۶ کیلوگرم کشتی گرفت که رقبا را با تسلط از میدان به در کرد او سپس به ایروان رفت و در حضور رقیبان سرشناسی که آمده بودند پیش از مسابقات جهانی بوداپست خود را محک بزنند سزاوارنه به قهرمانی دست یافت.
این اتفاق در حالی افتاد که سایر نفرات معروف مازنی مثل تقی داداشی ، سعید داداش پور، علی اصغر بذری و جعفر شمس ناتری حذف شدند.توکل برای رسیدن به فینال ولادیسلاو بایاتسیف رقیب روس را هم برد و در فینال کشتی گیر میزبان ادگار ینوکیان را شکست داد تا هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذارد.
با وضعیت کنونی کشتی در وزن ۹۶ کیلوگرم که همه امید ها در ۸ سال اخیر تنها به رضا یزدانی بوده سعید توکل می تواند جانشینی مطمئن برای او باشد.تجربه والای توکل درعین جوانی و شور وصف ناپذیری که برای بدل شدن به یک ستاره دارد به کمک کشتی می آید که احساس خلایی عمیق در ۹۶ کیلوگرم می کند.

۲۵۱ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.