سـؤال از مسئـولان رسـانه ملـی

۳۰م دیماه ،

پس از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از مردم قم دربارهٔ لزوم حفظ هوشیاری برای عدم القای ناامیدی به جامعه در قضیه انتخابات و تصریح ایشان مبنی بر اینکه ممکن است از روی دلسوزی هم سخنانی گفته شود، لیکن امکان دارد مورد سوءاستفاده دشمنان خارجی قرار گیرد، بسیاری از رسانه‌های مجازی و مکتوب، براساس نوع نگاه سیاسی و جناحی خویش، تحلیل‌های گوناگون و بعضاً متفاوتی ارائه کردند که اگرچه برخی رسانه‌های افراطی با سوءاستفاده سیاسی، در تحلیل‌ها، از جاده انصاف و اخلاق اسلامی و رسانه‌ای پا را فراتر گذاشتند، ولی عملکرد آنان در راستای آگاهی‌بخشی به جامعه نسبتاً قابل توجیه بود.
در این میان، رویکرد صداوسیما به عنوان رسانه ملی، بسیار سؤال‌برانگیز و قابل تأمل است. اینکه بر مبنای اخطارهای دلسوزانه رهبری جامعه، گزارش‌های خبری و تحلیلی تهیه و پخش کنند، براساس رسالت این رسانه ملی است، اما محتوای این گزارش‌ها نشان از نفوذ جریانی مرموز و در حالت خوشبینانه حضور جریانی ناآگاه به فنون علوم تبلیغاتی و مصالح و منافع ملی در این رسانه مهم و تأثیرگذار دارد.
این رسانه در بخش‌های خبری خود از یک سو، چهره بعضی از مسئولان عالی‌رتبه قبلی و فعلی نظام را مانند تصویر تروریست‌ها و جانیان فراری از وطن، شطرنجی کرده و از سوی دیگر فرصت را غنیمت شمرده و تصویر و سخنان کسانی را پخش کرد که خیانت و وطن‌فروشی آنان محرز بوده و خون جوانان این مملکت از سالهای قبل و بعد از انقلاب اسلامی و به‌ویژه در طول سالهای ۸ سال دفاع مقدس از چنگال آنها می‌چکد.
سرکرده‌های منافقین با آن سابقه ننگین، چه وزنی در سیاست‌های خبری و تحلیلی صداوسیما دارند که تصویر و صدای آنها در یک گزارش خبری و به بهانه تحلیل و تفسیر بیانات رهبری معظم انقلاب از رسانه ملی پخش شود؟!
بالاتر از آن، پخش صدا و تصویر ربع پهلوی است که از ۱۹ دی ماه تاکنون در چندین پخش خبری و از تمام شبکه‌های رسانه ملی به بهانه تحلیل سخنان رهبری انقلاب پخش شده است!
آیا جنس سخنان‌براندازانه آنان با برخی اظهارنظرهای داخلی، یکی است؟!
آیا این حرکت صداوسیما مصداق آن مثل معروف نیست که «به خاطر دستمالی، قیصریه را به آتش می‌کشند؟»
شبهه دیگر این حرکت صداوسیما، تلاش این رسانه برای القای اختلاف و فاصله میان رهبری معظم انقلاب با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که البته آیت‌الله خامنه‌ای آن را یک توّهم خواندند.
واقعاً مسئولان صداوسیما، برای این حرکت خود و اصرار بر تکرار آن چه توجیه و جوابی دارند؟
۱۷۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.