سفارت ایران اتهام دادگاه باکو علیه شهروند ایرانی را بی‌اساس خواند

فروردین ۱۴۰۳

مسئول بخش رسانه‌ای سفارت کشورمان در جمهوری آذربایجان اتهام جاسوسی دادگاه جرایم سنگین باکو علیه شهروند ایرانی را بی‌اساس خواند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “سید محمد آیت‌اللهی” مسئول بخش رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو با اشاره به ادعاهای مشابهی که با اهداف خاص و در جهت سیاست ایران هراسی گهگاه در بعضی از کشورها علیه ایران عنوان می‌شود، گفت: سیاست اصولی ایران عدم مداخله در امور داخلی جمهوری آذربایجان است.
 
وی با انتقاد از رسانه‌ای شدن این قبیل اتهامات، ابراز امیدواری کرد دادگاه تجدیدنظر باکو حکم صادر شده علیه این شهروند ایرانی را لغو کند.  
 
آیت‌اللهی افزود: دادگاه جرایم سنگین جمهوری آذربایجان می‌بایست با حضور وکیل معتبر و نماینده سفارت ایران به این قبیل پرونده‌ها رسیدگی کند و طبعا جمهوری اسلامی ایران دفاع از این هموطن ایرانی را از وظایف خود دانسته و موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.
 
شایان ذکر است که دادگاه جرایم سنگین جمهوری آذربایجان بهرام فیضی شهروند ایرانی را به اتهام جاسوسی به ۱۵ سال حبس محکوم کرد.
 
طی سال‌های اخیر بازداشت شهروندان ایرانی یا اتباع آذربایجان و متهم کردن آنها به اقدامات جاسوسی برای ایران، بدون ارائه مستندات و با برگزاری دادگاه‌های غیرعلنی افزایش یافته است.
 
ماه قبل نیز وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان پرویز هاشملی روزنامه‌نگار آذری را به ارتباط با ایران و قاچاق سلاح متهم کرد اما بسیاری از محافل آذربایجانی و بین‌المللی حبس وی را با فعالیت‌های روزنامه‌نگاری ‌اش مرتبط دانستند.
 
در سال قبل هم  ۲۲ شهروند جمهوری آذربایجان به اتهام طراحی حملات تروریستی و همکاری با ایران در دادگاهی در باکو محاکمه شدند، اما هیچ کدام از آنها اتهامات را قبول نکردند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.