سفارت ایران: تعلیق لغو روادید و ارز مسافرتی از سوی ایران اختصاص به ترکیه ندارد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در گاسخ به گزارشی در روزنامه ملیت درخصوص ادعای لغو روادید و ندادن ارز به گردشگران ایرانی عازم ترکیه خطاب به مدیر مسئول روزنامه ملیت نوشت: احتراماً در روزنامه ملیت مورخ ۹/۸/۲۰۱۲ خبری با عنوان: ایران ویزا می خواهد، به چاپ رسیده است که در آن اطلاعات غلطی ارائه شده که باعث تشویش اذهان عمومی می باشد که قویا تکذیب می شود.

سفارت ایران در این یادداشت با بیان اینکه نوشته مذکور نشان می‌دهد که روزنامه نگار محترم آن روزنامه حتی از اخبار داخلی و بیانات مقامات وزارت خارجه ترکیه نیز بی اطلاع می باشد افزوده است: مناسب بود قبل از چاپ اخبار غلط با سفارت ایران یا وزارت خارجه ترکیه تماس حاصل می شد و از مراجع ذیر اطلاعات صحیح اخذ و سپس اقدام به تهیه گزارش خبری می شد.

در این یادداشت آمده است: تعلیق رژیم لغو روادید برای مدت سه هفته همانگونه که قبلا توسط مقامات دو کشور مکررا بیان شده صرفا بدلیل برگزاری اجلاس مهم سران کشورهای عدم تعهد در تهران می باشد که بعداز سازمان ملل مهمترین و بزرگترین نهاد بین المللی در دنیا می باشد و محدود به کشور ترکیه نبوده و کلیه کشورهایی که ایران با آنها لغو روادید دارد را شامل می گردد.

سفارت ایران همچنین در خصوص ارائه ارز مسافرتی به ایرانیان نیز نوشته است: در خصوص ارز مسافرتی نیز تصریح می شود که این امر در راستای سیاست جدید بانک مرکزی ایران اتخاذ شده که براساس آن دادن ارز مسافرتی برای کلیه گردشگران ایرانی که عازم خارج از کشور می باشند ممنوع شده است. این سیاست نیز یک سیاست کلی از سوی بانک مرکزی بوده و محدود به کشور ترکیه نمی شود. بگزارش بانک مرکزی با اعمال سیاست جدید سالانه ۵ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی صورت می گیرد.

/۲۷۲۷
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.