سفرم به دمشق برای یافتن راه حل برون رفت از بحران سوریه است

وزیر امور خارجه کشورمان هدف از سفرش به سوریه را پیدا کردن راه حلی برای برون رفت از بحران این کشور و گفت وگو برای گسترش روابط دوجانبه اعلام کرد .

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر صالحی روز چهارشنبه در بدو ورود به سوریه در فرودگاه دمشق در جمع خبرنگاران افزود: هدف از سفرم به سوریه رایزنی با مقامات این کشور است تا از این طریق بتوانیم به جمع بندی واحدی در باره برون رفت از بحران این کشور برسیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: حضورم در سوریه به منظور رایزنی در باره مسایل منطقه و روابط دوجانبه است.

صالحی به رایزنی‌های خود با وزیران خارجه ترکیه و مصر و هچنین اخضر الابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه در دو روز گذشته در قاهره اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در صدد رایزنی با طرف‌های مختلف است تا همگی به یک وحدت نظر برسیم.

وزیر خارجه تاکید کرد: امیدواریم از طریق رایزنی‌ها برای برون رفت از بحران سوریه به نتیجه‌ای برسیم که مدنظر دولت سوریه، کشورهای منطقه و نیز سازمان‌ها و نهادهای بین المللی باشد.

صالحی اظهار داشت: در مدت حضورم در دمشق با ولید المعلم وزیر خارجه و نیز بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفتگو خواهم کرد.

صالحی همچنین در خصوص روابط تهران – دمشق اظهار داشت: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سوریه روابط معلومی است و ما روابط سیاسی مستحکمی داریم.

وزیر خارجه اضافه کرد: کشور دوست و برادر سوریه با مشکل و بحرانی روبرو شده است که امیدواریم هرچه زودتر برطرف شود.

وی در ادامه گفت: کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده‌اند که در صورت بروز مشکل و بحران‌های منطقه‌ای خود به این موضوعات ورود کنند و مشکلات را در درون منطقه حل و فصل کنند.

صالحی با یادآوری نشست سه جانبه وزیران امورخارجه ایران، ترکیه و مصر در قاهره افزود: قرار بود عربستان سعودی نیز در این نشست شرکت کند اما به دلایلی نتوانست حضور یابد که در نشست‌های بعدی حضور خواهد یافت.

وی تصریح کرد: نشست قاهره در پی پیشنهاد محمد مرسی رییس جمهوری مصر برگزار شد که ما نشست قاهره را در ادامه نشست مشورتی تهران در باره سوریه مبنی بر ایجاد گروه تماس می دانیم.

گفتنی است، از ساعتی پیش، مذاکرات صالحی با وزیر خارجه سوریه آغاز شده است.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.