سفری به زندگی عاطفی «مجردها» در ۷ پرده

خبرگزاری مهر – گروه فرهنگ و ادب: میشل و سیلوی کارمندان یک بنگاه همسریابی در حال ورشکستگی‌اند. آنها از لحاظ اجتماعی آدم‌های به‌روزی نیستند و در تنهایی خود به سر می‌برند، به بیان دیگر آنها آن قدر از احساسات خود برای زندگی دیگران صرف کرده اند که خود را به فراموشی سپرده‌اند.

اما با گذشت زمان آنها همدیگر را جستجو و سعی می‌کنند احساسات خود را پیدا کنند و در کنار هم به خوشبختی برسند ولی مشکل ارتباطی، شخصیت‌هایشان را آسیب‌پذیر کرده است. میشل و سیلوی به محض این که می‌خواهند ارتباط بگیرند، دچار افراط می‌شوند و همه چیز متزلزل می‌شود و درست همینجا کمدی خالص شکل می‌گیرد.

نمایشنامه «مجردها» تنها نمایشنامه دیوید فوئنکینو، نویسنده معاصر فرانسوی است.

فوئنکینو متولد سال ۱۹۷۴ است. او در دانشگاه سوربن موسیقی خوانده اما به رمان‌نویسی شهرت دارد و در سال ۲۰۱۱ به عنوان یکی از پنج نویسنده مطرح فرانسه معرفی شده است.

این نویسنده تاکنون برنده ۶ جایزه ادبی از جمله جایزه فرانسوا موریاک بوده است. فوئنکینو با اقتباس از یکی از رمان‌هایش یک فیلمنامه نوشت که توسط برادرش کارگردانی شد، این فیلمنامه در سال ۲۰۱۲  جایزه سزار در فیلمنامه‌نویسی را به خود اختصاص داد.

«مجردها» نمایشنامه‌ای فانتزی است. داستان این کتاب مانند یک سفر است، مانند یک بازی، که در هفت صحنه آن می‌توان مراحل زندگی عاطفی را دید.

نویسنده با برخی کدها، تماشاگر را در صحنه‌ای از این نمایشنامه خذف  و صحنه را در تاریکی خلق کرده تا تماشاگر شخصیت‌ها را بهتر باور کند و به این بیندیشد که آنها خجالتی هستند و می‌خواهند راحت باشند. این نمایشنامه نادر و سرشار از زندگی است.

نمایشنامه« مجردها» تنها اثر فوئنکینو است که در ایران ترجمه شده و به چاپ رسیده است. ترجمه این کار را ساناز فلاح‌فرد انجام داده و انتشارات افراز آن را منتشر کرده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.