سفر رئیس‌جمهوری میانمار به استرالیا و نیوزیلند به تعویق افتاد

۱۶م آذر ،

dw1-4.jpg

دولت میانمار اعلام کرد سفر امروز (پنجشنبه) رئیس جمهوری این کشور به استرالیا و نیوزلند به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دو کشور برای برنامه ریزی جهت انجام این سفر در یک زمان مناسب همکاری و رایزنی خواهند کرد.

مدیر دفتر ریاست جمهوری میانمار گفت: تین سین، رئیس جمهوری میانمار، قرار بود هفته آبنده راهی استرالیا و نیوزیلند شود.

قرار بود تین سین به دعوت همتای استرالیایی خود کوئنتین برایس‌ و جان کی، اول وزیر نیوزیلند به این کشورها سفر کند. دیدار تین سین از این کشورها به دنبال سفرهای ماه نوامبر و دسامبر وی به لائوس و برونئی ترتیب داده شده بود.

اعلام سفر تین سین از استرالیا بعد از گفتگوهای وی با جولیا گیلارد، نخست وزیر استرالیا در حاشیه نشست آسیا – اروپا در لائوس در ماه نوامبر صورت گرفت.

باب کار، وزیر خارجه استرالیا در ماه ژوئن از میانمار دیدار کرد تا بر انجام اصلاحات در این کشور نظارت کند.

پیش از سفر کار، استرالیا تحریم‌های مالی و مسافرتی اعمال شده بر میانمار را لغو کرد و کمک سالانه خود را به دو برابر، یعنی ۱۰۰ میلیون دلار استرالیا (۹۹ میلیون دلار آمریکا) تا سال ۲۰۲۴ افزایش داد. اقدامی که برای ترغیب اصلاحات دموکراتیک بیشتر انجام می‌شود. با این حال تحریم‌های تسلیحاتی هنوز به قوت خود باقی است.

استرالیا کمک‌های سالانه برای توسعه در میانمار اختصاص داده که این کمک‌ها تا ۲۹ میلیون دلار آمریکا در سال ۲۰۱۰ و تا ۴۷ میلیون دلار آمریکا در سال ۲۰۱۱ تمدید شد.

دیدار تین سین از نیوزیلند بعد از اینکه جان کی اولین بار بعد از ۵۴ سال از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در نوامبر ۱۹۵۴ پا به خاک میانمار گذاشت صورت می‌گیرد.

جان کی، در دیدار ماه نوامبر خود اعلام کرد یک بسته کمکی به ارزش ۷ میلیون دلار نیوزیلند (۷۱ / ۵ میلیون دلار آمریکا) بعد از ملاقات او با تین سین به میانمار داده می‌شود.

در طول ۵ سال آینده، نیوزیلند ۶ میلیون دلار بر روی صنایع زراعی میانمار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این پول در کنار سرمایه‌گذاری‌های استرالیا در اعطای بورس تحصیلی و برنامه آموزش زبان انگلیسی برای برنامه‌های رسمی ارائه می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.