سفر رئیس مجلس عمان به ایران گام محکمی در تحکیم مناسبات ملت‌های منطقه است

۲۳فروردین۱۳،

نایب رئیس اول مجلس با بیان اینکه بیگانگان تلاش می‌کنند با دخالت‌های نابجا میان مسلمانان منطقه به ویژه دو ملت ایران و عمان به مطامع نامشروع خود برسند، گفت: سفر رئیس مجلس عمان و هیئت همراه گام محکمی در تحکیم مناسبات ملت‌های منطقه از جمله وحدت بیش از پیش میان دو ملت ایران و عمان خواهد بود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در مراسم استقبال رسمی از رئیس مجلس شورای سلطنتی عمان در فرودگاه مهرآباد روابط ایران و عمان را در بالاترین سطح مناسبات سیاسی و تجاری دانست و گفت: اراده دو کشور بر ارتقای بیش از پیش روابط و سطح همکاری‌های دوجانبه متمرکز است و سفر رئیس مجلس عمان نیز گام بلندی در ارتقای این روابط و رسیدن به تصمیمات مشترک به ویژه در شرایط فعلی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: بیگانگان تلاش می‌کنند در شرایط کنونی با دخالت‌های نابجا میان مسلمانان منطقه به ویژه دو ملت ایران و عمان به مطامع نامشروع خود برسند اما مطمئنا سفر رئیس مجلس عمان و هیئت همراه گام محکمی در تحکیم مناسبات ملت‌های منطقه از جمله وحدت بیش از پیش میان دو ملت ایران و عمان خواهد بود.

“خالد بن هلال بن ناصر المعولی” نیز در بدو ورود به کشورمان دربارهٔ اهداف سفرش به کشورمان گفت: روابط ایران و عمان طی سالهای قبل به شکل مناسبی افزایش یافته و هم اکنون روابط میان دو کشور از استحکام مناسبی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: این روابط مدیون تلاش‌های دو کشور مسلمان و برادر یعنی ایران و عمان است که در سفرم به تهران نیز گام‌های جدی در ارتقای روابط دو کشور خواهیم برداشت.

المعولی اضافه کرد: امروز نیز وظیفه نمایندگان مجالس دو کشور بر گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور تمرکز یافته و مطمئنا این روابط گسترده‌تر از قبل خواهد بود.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.