سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به لبنان

پاپ بندیکت شانزدهم امروز (جمعه) برای یک سفر سه روزه وارد لبنان شد تا پیام صلح و دوستی را میان مسلمانان و مسیحیان در منطقه اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیدار پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان تحت تدابیر شدید امنیتی بود. تمام لبنان در وضعیت آماده‌باش است و تمام نیروهای امنیتی و پلیس برای تضمین امنیت پاپ بسیج شده‌اند. این در حالی است که لبنان در مرکز تنش‌های ناشی از ناآرامی‌های سوریه قرار دارد.

پاپ ۸۵ ساله در چهارمین سفر خود به خاورمیانه به کلیسای سن پل حریصا خواهد رفت. وی در آنجا متن “پندنامه پاپ” که برای همبستگی مسیحیان دنیا تنظیم شده را امضا خواهد کرد.

به گزارش یورو نیوز، یکی از مسئولان استقبال از پاپ می‌گوید: “مطمئن هستم که وی برای جامعه مسیحی و مسیحیان سوریه و همچنین تمام منطقه نگران است. برای همین قسمت مهمی از پیام او برای مسلمانان منطقه و همه حکومت‌ها خواهد بود.

مسیحیان ۹ / ۳۴ درصد جمعیت لبنان را در بر می‌گیرند و مسلمانان لبنان ۶ / ۶۴ درصد هستند. همچنین اکثر رهبران مذهبی از ورود پاپ به لبنان استقبال کرده‌اند.

از زمان ملاقات پاپ ژان پل دوم در سال ۱۹۹۷ اتفاقات زیادی در خاورمیانه افتاده و اموری تغییر پیدا کرده است. این مرتبه جمعیت زیادی برای استقبال از جانشین وی وجود نداشت. این سفر در حالی انجام شده است که اکثر کشورهای اسلامی جهان شاهد تظاهرات‌های گسترده هستند. خشم و محکومیت مسلمانان جهان از تولید و انتشار فیلم آمریکایی در اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.