سفر سخنگوی وزارت خارجه ایران به چین و هنگ کنگ پایان یافت

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به چین، رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان عصر پنجشنبه ۱۹ مردادماه هنگ کنگ را به مقصد ایران ترک کرد.

وی سفر ۱۲ روزه خود به چین و هنگ کنگ را پنجشنبه به پایان رسانده و جمعه در تهران خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در این سفر سیاسی – رسانه‌ای که به دعوت دولت چین صورت گرفته بود بیش از ۲۵ دیدار با مقامات سیاسی و رسانه‌ای چین و هنگ داشت و همچنین از رسانه‌های مختلفی چون شانگهای دیلی، cctv  ، شبکه فونیکس، گوانگجو دیلی و …. بازدید کرد.

وی در این دیدارها بر اهمیت تقویت تعاملات رسانه ای ایران و چین و هنگ کنگ تاکید کرد و همچنین از رسانه‌های چین و هنگ کنگ دعوت کرد که در برابر هجمه‌های رسانه‌های غربی به انتشار اخبار بی‌طرفانه و مبتنی بر حقیقت اقدام کنند.

همچنین مقامات چینی نیز ضمن موافقت با مواضع سخنگوی وزارت خارجه ایران، برای امضای قراردادهای همکاری مشترک بین رسانه‌های دو کشور اعلام آمادگی کردند.

مهمان‌پرست همچنین در این سفر بار دیگر بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تاکید کرد و درباره تحولات اخیر منطقه خاورمیانه و سیاست خارجی کشورمان در قبال این اتفاقات نیز توضیحاتی ارائه کرد.

انجام چند روزنامه‌ و شبکه‌ تلویزیونی چین و هنگ کنگ  گفتگوهایی اختصاصی با سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه ایران انجام دادند.

این سفر که مهم‌ترین هدف آن ایجاد فرصت‌های همکاری مشترک بین رسانه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی دو کشور بود، توانست در گام نخست هدف خود را محقق کرده و باید دید در گام‌های بعدی رسانه‌های دو کشور تا چه اندازه از فرصت های ایجاد شده استفاده خواهند کرد.

یکی از نتایج تعاملات رسانه‌ای دو کشور رونق صنعت توریسم خواهد بود همچنین با کمک دیپلماسی عمومی می‌توان دیگر تعاملات سیاسی و اقتصادی بین دو کشور را نیز تقویت و تسهیل کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.