سفر ظریف به عمان و کویت در جهت گسترش روابط ایران با همسایگانش در منطقه است

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به برقراری ارتباط و همکاری مسالمت‌آمیز با سایر کشورها و همسایگان بوده و سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عمان و کویت در حقیقت در جهت گسترش روابط ایران با همسایگانش در منطقه است.

“سید جلال فیاضی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سیاست صلح‌جویانه جمهوری اسلامی ایران، گفت: سیاست دولت دکتر روحانی، سیاستی تنش‌زدا میان جمهوری اسلامی ایران با تمامی کشورهای جهان به جز رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه گسترش روابط دیپلماتیکی ایران با کشورهای اسلامی و همسایه در اولویت نظام جمهوری اسلامی قرار دارد، ادامه داد: این دیپلماسی ضمن خنثی‌سازی برنامه‌های شوم دشمنان در جهت مقوله ایران‌هراسی، به تقویت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه می‌انجامد.

فیاضی با تاکید بر اینکه ایران کشوری قدرتمند در منطقه است که هیچ‌گاه سابقه تجاوز به سایر کشورها را ندارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به برقراری ارتباط و همکاری مسالمت‌آمیز با سایر کشورها و خصوصا همسایگان بوده و سفر ظریف به عمان و کویت در حقیقت در جهت گسترش روابط ایران با همسایگانش در منطقه است.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به روابط دیپلماتیکی ایران با کویت، خاطر نشان کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران با کویت همواره  در سطحی خوب قرار دارد و سفر وزیر امور خارجه کشورمان می تواند به تعمیق این روابط بیش از پیش منجر شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.