سفر مخفیانه مقام کاخ سفید به سوریه برای دیدار با مقامات دمشق

روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه فاش کرد که یک مقام کاخ سفید برای برگزاری جلسات مخفیانه با دولت سوریه به منظور آزادی حداقل دو شهروند آمریکایی بازداشت شده در این کشور به دمشق سفر کرده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، موضوع بازداشت شدگان آمریکایی در خارج از کشور یکی از مهمترین اولویت های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است.

در این راستا روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولانی در دولت آمریکا و سایر منابع مطلع از روند پیشرفت گفتگوها، فاش کرد کش پاتل، دستیار معاون رئیس جمهور آمریکا که از مقامات برجسته ضد تروریسم کاخ سفید است اوایل سال جاری میلادی به طور محرمانه از دمشق بازدید کرد تا جلسات مخفیانه ای را با دولت سوریه برای آزادی دو شهروند آمریکایی برگزار کند.

منابع چیزی درباره مقاماتی که با پاتل دیدار کردند نگفتند اما گفتند که این مذاکرات با هدف دستیابی به توافقی با نظام سوریه برای آزادی آستین تایس، روزنامه نگار مستقل آمریکایی که قبلاً جزو تفنگداران دریایی بوده و همچنین ماجد کمالماز ، پزشک سوری-آمریکایی صورت گرفت.

روزنامه وال استریت نوشت که آمریکا معتقد است حداقل ۴ شهروند آمریکایی دیگر نیز توسط مقامات سوریه بازداشت شده اند اما اطلاعات کمی در مورد پرونده آنها وجود دارد.

این روزنامه نوشت که این اولین سفر یک مقام عالی رتبه آمریکایی به سوریه طی حدود ۱۰ سال گذشته است.

آخرین دیدارهای رسمی بین مقامات کاخ سفید و مقامات سوریه در دمشق در سال ۲۰۱۰ برگزار شد.

دولت آمریکا روابط دیپلماتیک خود با سوریه را در سال ۲۰۱۲ قطع کرد. از آن زمان، آمریکا تلاش زیادی کرده تا نظام سوریه را در صحنه بین المللی منزوی کند و تحریم های گسترده ای را علیه مقامات دمشق اعمال کرده است.
علیرغم این، ترامپ بارها در اظهارات خود خواستار آزادی بازداشت شدگان آمریکایی شده است.
اوت گذشته نیز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تأیید کرد که ترامپ در ماه مارس پیامی درباره سرنوشت آستین به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ارسال کرده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.