سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به چین

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است در تور پنج روزه آسیایی خود در اولین گام با مقامات پکن در مورد مسائل بین المللی و امنیتی بحث و تبادل نظر کند.

نشست اشتون با مقامات چین سومین دور از مذاکرات استراتژیک میان اتحادیه اروپا – چین خواهد بود که زمینه را برای اجلاس بعدی اتحادیه اروپا – چین در پاییز که قرار است در بروکسل برگزار شود، فراهم می کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است در این سفر با ون جیابائو نخست وزیر چین و چند تن دیگر از مقامات این کشور از جمله وزیر دفاع دیدار و گفت و گو کند.

اولین دور از مذاکرات استرتژیک میان اتحادیه اروپا و چین در سپتامبر ۲۰۱۰ در یکی از استان های جنوب غربی چین و دومین دور از این مذاکرات در مه ۲۰۱۱ برگزار شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است پس از سفر به چین روز چهارشنبه به هنگ کنگ سفر کند و روز پنج شنبه نیز در اجلاس منطقه ای مجمع کشورهای جنوبی شرق آسیا ( آسه آن) در پایتخت کامبوج شرکت کند.

کاترین اشتون پیش از این سفر خاطر نشان کرد: روابط با آسیا از حداکثر اهمیت برای اتحادیه اروپا برخوردار است. از این سفر به عنوان فرصتی برای افزایش تعامل استراتژیک و روابط با این کشورها استفاده خواهم کرد.

مترجمام**۹۲۳۴** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۹۵۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.