سفر هند در آمریکا:واردات نفت از ایران به رغم مخالفت ها ادامه می یابد

به گزارش ایرنا، شبکه خبری ‘زی نیوز’ هند روز پنجشنبه به نقل از ‘نیروپاما رائو’ سفیر هند در آمریکا در اجتماع جمعی از مخاطبان خاص در یکی از اتاق های فکر شورای آتلانتیک در پاسخ به پرسشی در باره واردات نفت از ایران اعلام کرد: با تاسف باید بگویم که نمی دانم به چه دلیل تلاش هایی برای منفی جلوه دادن چهره هند صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هند در زمینه نیازهای فروان خود به انرژی با شرکای بین المللی خود شفاف عمل کرده است، افزود: هند تلاشی در این زمینه صورت نمی دهد، بلکه گروه های خاص هستند که پرداخت های نفتی برای واردات به ایران را پنهان می کنند.

رائو اظهار داشت: هند کاملاً با این مساله مخالف است و گفت و گوی صریحی را با همه طرف های این مساله داشته است.

وی با اشاره بر نیازهای جمعیت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفری مردم هند به انرژی، تصریح کرد: باید به نیازهای هند به انرژی را در نظر گرفت.

سفیر هند در آمریکا ادامه داد: حدود ۷۵ درصد از نیازهای نفتی هند وارد می شود و ایران یکی از کشورهایی است که به طور سنتی تامین کننده نفت هند بوده است و پالایشگاه های ما برای فراوری نفت ایران آماده شده اند.

وی ضمن بیان اینکه ‘امروز برای همه کشورها شرایط واردات نفت خام از ایران دشوار شده است’، افزود: هند اعتقاد دارد که ایران حق دارد از انرژی هسته ای استفاده صلح آمیز کند، البته این کشور باید به تعهدات خود مطابق با قوانین بین المللی پایبند باشد تا شک هایی که در جامعه بین الملل بوجود آمده برطرف شود.

سفیر هند در آمریکا تاکید کرد: هند به تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران پایبند است.

آساق ** ۵۸۹**۱۵۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۵۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.