سفیر آمریکا در ناتو: اروپا به شدت به آمریکا وابسته است

۱۲م دیماه ،

به گفته سفیر آمریکا در ناتو اروپا به شدت بر آمریکا متکی است و باید از سرمایه خود برای تجهیز نیروهای ارتش کشورش استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، “ایوو دالدر” سفیر آمریکا در ائتلاف ناتو گفت: در صورتی که اروپا نتواند در عملیات‌های تازه سرمایه‌گذاری کند، اتکای نامحدود آن به آمریکا در زمانی که واشنگتن به سمت شرق دور و چین سوق یافته، ادامه می‌یابد.

انگلیس و سایر کشورهای اروپایی باید با پولی که از خارج کردن نیروهایشان از افغانستان ذخیره می‌شود برای تجهیز دوباره ارتش خود استفاده کنند و از نگرانی‌های مربوط به کاهش هزینه‌های دفاعی رهایی یابند.

سفیر آمریکا در ناتو افزود: در صورتی که ما به زودی در این چنین اتفاقهایی نتوانیم سرمایه‌گذاری را آغاز کنیم شکافی میان آمریکا و سایر کشورهای اروپایی رخ می‌دهد و اگر ما دچار مشکل شویم، آنها هم دچار مشکل خواهند شد.

اظهارات این سفیر هم‌زمان با آماده سازی آمریکا و انگلیس برای خروج هزاران نیروی نظامی از افغانستان در سال ۲۰۲۴ میلادی صورت گرفته است چرا که در پایان سال ۲۰۲۴ میلادی، تمامی نیروهای خارجی از افغانستان خارج می‌شوند.

دو هفته پیش نیز دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد، ۳۸۰۰ تن از پرسنل انگلیسی قرار است از ولایت هلمند در ۱۲ ماه آتی خارج شوند و بعدا نیز اظهار داشت که خروج نیروها می‌تواند شامل تعداد بیشتری از نیروهای انگلیسی باشد.

سفیر آمریکا در ناتو معتقد است که متحدان این ائتلاف باید با خروج نیروهایشان از افغانستان به اندوختن پول برای تجهیز نیروها و تقویت این نهاد بپردازند.

وی گفت: این جنگ برای ما کافی است و ما قادر هستیم تا به تامین دوباره تجهیزات و خرید آنها بپردازیم.

براساس آمارهای وزارت دفاع انگلیس، این کشور در اقدامات نظامی خود در سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ میلادی در افغانستان مبلغ چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون پوند هزینه کرده است. این مبلغ در سال ۲۰۲۴ میلادی به سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوند کاهش می‌یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.